آزمون استخدامی

یک شرکت بزرگ قصد استخدام یک نفر را داشت. بدین منظور آزمونی برگزار کرد که یک پرسش داشت. پرسش این بود

اعتبار اسنادی LC چیست؟

هرگاه که خریدار قادر به پرداخت مبلغ خرید نباشد، بانک موظف است باقیمانده یا تمام مبلغ خرید را بپردازد.اعتبارات اسنادی اغلب در معاملات بین المللی به منظور اطمینان از دریافت مبالغ پرداختی مورد استفاده قرار می گیرد
پول‌نیوز -به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ تعهد می شود که میزان پرداختی خریدار به فروشنده بموقع و با مبلغ صحیح به دست فروشنده خواهد رسید.هرگاه که خریدار قادر به پرداخت مبلغ خرید نباشد، بانک موظف است باقیمانده یا تمام مبلغ خرید را بپردازد.اعتبارات اسنادی اغلب در معاملات بین المللی به منظور اطمینان از دریافت مبالغ پرداختی مورد استفاده قرار می گیرد

با چه میزان پول وارد بورس شویم؟

بورس اوراق بهادار، یک بازار متشکل و رسمی سرمایه است که در آن خرید و فروش سهام شرکت­ ها یا اوراق قرضه دولتی یا موسسات معتبر خصوصی، تحت ضوابط و قوانین و مقررات خاصی انجام می­شود. مشخصه مهم بورس اوراق بهادار، حمایت قانون از صاحبان پس ­اندازها و سرمایه ­های راکد و الزامات قانونی برای متقاضیان سرمایه است. بنابراین با مبالغ اندک نیز می­ توان سرمایه­ گذاری و خرید سهام انجام داد.

بانکداری اسلامی، از تئوری تا عمل

در اقتصاد سرمایه فارغ از ایدئولوژی حاکم بر آن، پول هم مانند هر کالایی بهای خود را دارد. هزینه استفاده از آپارتمان دیگران را اجاره‌بها و هزینه استفاده از پول دیگران را بهره می‌نامند. معاملات ربوی یاUsury در ارتباط با احتکار و تعارض آن با منافع جامعه مذموم و حتی در برخی از کشورهای غربی مانند ایالات‌متحده آمریکا غیراخلاقی و غیرقانونی شناخته شده است زیرا احتکار، اعم از پول، مسکن یا هر کالای مورد مصرف جامعه سبب کاهش عرضه و افزایش قیمت می‌شود. در کشور جمهوری‌اسلامی ایران رباخواری گناه محسوب شده و مجازات‌های مربوط به آن با استثناهای مندرج در تبصره‌های سه‌گانه، موضوع ماده ۵۹۵ قانون مجازات اسلامی است، اما جالب است بدانیم که در آمریکا دریافت بهره وام بیش از نرخ بهره قانونی ربا تلقی شده و تشخیص ربوی‌بودن وام توسط دادگاه، بهره سررسیدشده را باطل می‌کند. ضمنا مجازات نزول‌خوار یعنی کسی که به رباخواری اشتغال داشته باشد، جنایی شمرده می‌شود. هر چند در آمریکا بانک‌ها از شمول قوانین ضدربا مستثنا هستند، لیکن علاوه بر عوامل بازار و رقابت، ناگزیر به رعایت نرخ‌های وام‌های بانکی سیستم فدرال‌رزرو هستند.

هزینه، فایده اجتماعی

«ملبیا وستو» تاریخ‌دان برجسته می‌گوید: برای هر ملتی در فرآیند روزگار فرصت‌هایی پیش می‌آید که چنانچه از آن استفاده نکند دیگر تکرار نخواهد شد. نگاهی اجمالی به تاریخ اخیر کشورمان، فرصت‌سوزی‌های دهه ۱۳۵۰ که با دو بار تکرار افزایش قیمت نفت از بشکه‌ای دو الی سه دلار به حدود ۲۵دلار و انباشت ۲۰میلیاردی ذخایر نفت که عمدتا سهم خریدهای نظامی را تشکیل می‌داد، تا پیروزی انقلاب اسلامی که می‌توانست همه توانمندی‌های آن روزگار را زیرپوشش قرار دهد تا پایان جنگ تحمیلی و سرنگونی صدام که فرصت تاریخی را برای ایران فراهم آورد تا به‌دور از دغدغه همسایه مشکل‌دار جنوبی خود به برنامه‌های توسعه بپردازد و تا این آخرین نفت بشکه‌ای یک‌صددلار و دسترسی به رقمی حدود ۷۰۰‌میلیارددلار در یک برهه هشت‌ساله که به باد رفت همه‌وهمه نشانه‌های فرصت‌سوزی‌های دولتمردان است.

اولین ترجمه رهنمودهای آیفک به زبان فارسی

مطابق با هماهنگیهای بعمل آمده بین انجمن حسابداران خبره ایران و فدراسیون بین‌المللی حسابداران (IFAC)، «زبان فارسی» نیز به زبانهای نشر مطالب این فدراسیون بزودی افزوده خواهد شد. اولین مطالب ترجمه شده در این خصوص با عنوان «دیدگاه‌های کمیته توسعه سازمانهای حرفه‌ای حسابداری» ترجمه شده است که در پایگاه ترجمه آیفک به زبان فارسی قرار خواهد گرفت. […]

اعلام جزئیات اجرای بیمه زنان خانه دار

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از اجرای بیمه زنان خانه دار در سراسر کشور خبر داد و گفت: از ۵۶ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی، طی سه ماه گذشته ۱۳۰۰ میلیارد آن پرداخت شده است.

اوراق سفارش ساخت، ابزاری جدید برای تأمین مالی

رییس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق‌ بهادار بدهی سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام این خبر که دستورالعمل انتشار اوراق سفارش ساخت به تصویب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار رسیده است، به تشریح ویژگی های این اوراق پرداخت.