..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ نکاتی که پیش از رفتن به مصاحبه استخدامی باید بدانید

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

نکاتی که پیش از رفتن به مصاحبه استخدامی باید بدانید

به گزارش بانکی دات آی آر، نکات و گفته های پیش رو بسیار در مصاحبه استخدامی به شما کمک می کند:

 

1. پرس و جو و تحقیق

پیش ازهرمصاحبه ای باید جستجویی کامل درباره مراجع کاریابی و تخصص های مورد نیاز انجام دهید . سپس رزومه خود را به این مراکز ارائه دهید.

2. الویت های شخصی خود را مشخص کنید

.  باید اولویت های شغلی خود را مشخص کنید تا میان انتخابها با مشکل مواجه نشوید . آگاهی و مهارت کامل درباره شغل ازعواملی هستند که باید به آن توجه کرد همیشه مصاحبه را فرصتی برای آشکار کردن استعدادهای خود بدانید .

3. رزومه کامل، مختصر و مفید ارائه دهید

کلیه مهارتها ، سوابق شغلی ، تحصیلات و حتی دوره های آموزشی خود را به صورت کامل و در عین حال مفید و مختصر در رزومه ذکر کنید .

4. وقت شناس باشید

سعی کنید در زمان مناسب به محل مصاحبه بروید و بدون هیچگونه استرسی بادقت به سوالات پاسخ دهید .

5. شهرزاد قصه گو نباشید!

اجازه بدهید تا مصاحبه کننده کنترل امور را دردست گیرد. از پاسخهای طولانی اجتناب کنید و بهترین و کامل ترین پاسخ را ارائه دهید . درباره تواناییها و مهارتهایتان اغراق نکنید . توجه داشته باشید ، نوع پرسشهای مصاحبه کننده نشان دهنده اولویتهای مورد نظر آنها است .

6. مصاحبه شغلی را به مثابه مستندی از زندگی حرفه ای خویش ببنیید

اگر به هر دلیلی موفق نشدید که رزومه خود را ارائه دهید، نوع گویش و رفتار شما در مصاحبه های حضوری ، تصویری کامل از سوابق و مهارتهای شما نشان خواهد داد . بنابراین دقت در حرف زدن و پاسخ به پرسشهای مصاحبه کننده بسیار حائز اهمیت است . در واقع بجز برخی از شغلها که پیش از مصاحبه حضوری بصورت آزمون برگزار می شوند ، در شغلهای دیگر و مصاحبه هایی از این نوع ، کارفرما با برخورد اول و با استناد به پاسخهای شما به سرعت به ماهیت شما پی خواهد برد .

7. سفره دلتان را باز نکنید

هیچگاه درباره مشکلات و مسائل مالی در مصاحبه ها صحبت نکنید . اینکار باعث می شود که دیدگاه مصاحبه کننده تغییر یابد و تصور دیگری از شما و علت مراجعه داشته باشد .

8. به خود مسلط باشید

در هنگام پاسخ به سوالات مصاحبه کننده عجله نکنید و با خونسردی کامل به آنها جواب دهید . به مصاحبه اهمیت دهید و با لباسی آراسته و مرتب ظاهر شوید . متناسب با محل و موقعیت مصاحبه ، سعی کنید بصورت رسمی و در برخی جاها دوستانه انجام شود . ضرورتی ندارد کاملا رسمی باشید ، همیشه با لبخند چهره افراد زیباتر می شود و خاطره ای به یاد ماندنی تر به جای خواهد گذاشت .

9. واقع گرا باشید

درباره حقوق و مزایا در مصاحبه واقع نگر باشید . متناسب با مسئولیتی که انجام می دهید حقوق خود را ارزیابی کنید . اجازه بدهید تا کارفرما دراین مورد ابتدا صحبت کند . آنگاه با برآوردی که از شرکتها و موسسات دیگر دارید دراین باره بحث کنید .

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

هزار تا حساب می‌‏سازه یکیش کتاب نداره!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 6 مرداد 1403