..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ ابهام در سرنوشت افزایش ۱۵ هزار تومانی حق مسکن کارگران

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

ابهام در سرنوشت افزایش ۱۵ هزار تومانی حق مسکن کارگران

 

 

اولیا علی بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با تاکید بر اینکه این مصوبه  با حضور شرکای اجتماعی و نیز کارفرمایان نهایی شده است اما اکنون هیچ کدام از شرکای اجتماعی از روند این مصوبه خبر ندارند بیان کرد: اسدالله عباسی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره این موضوع بارها اعلام کرده بود که هیئت وزیران دولت دهم مبلغ افزایش ۱۰ هزارتومان حق مسکن را تصویب کرده و باید از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از طی مراحل اداری ابلاغ شود.

 وی ادامه داد: اگر این موضوع صحت داشته باشد، وزیر تعاون، کار و رفاه باید این موضوع را ابلاغ کند اما اگر صحت نداشته باشد این مصوبه باید در هیئت دولت مورد برر سی قرار گیرد و در نهایت تصویب شود.

 علی بیگی با تاکید بر اینکه دبیرخانه شورای عالی کار که مسئولیت آن بر عهده معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است تا کنون خبری از اینکه چرا تا کنون افزایش حق مسکن کارگران ابلاغ نشده است به ما نداده ‌اند.

 رئیس هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار با بیان اینکه در جلسه دیدار با وزیر تعاون،کار ورفاه اجتماعی یکی از مباحث مهم تعیین تکلیف حق مسکن کارگران است افزود:با توجه به اینکه این موضوع در آخرین روزهای دولت دهم در شورای عالی کار مصوب شد، در دولت یازدهم مجددا بررسی شد اما به عنوان عضو شورای عالی کار نمی‌دانم در حال حاضر در کدام مرحله قرار دارد.

به گزارش تسنیم،هفتم مردادماه سال جاری پس از ماه‌ها انتظار به ظاهر تکلیف حق مسکن و بن کارگری کارگران مشخص شد .در راستای این مصوبه  مقرر شد از اول مرداد ماه سال جاری حق مسکن کارگران از ۱۰ هزار تومان به ۲۰ هزار تومان و حق خواروبار از ۳۵ هزار تومان به ۵۰ هزار تومان افزایش یابد. اما اجرای این مصوبه منوط به تأییدیه هئیت دولت برای افزایش حق مسکن و ابلاغ وزیر برای افزایش بن کارگری است که طی روزهای گذشته بن کارگری از سوی ربیعی ابلاغ شد اما هنوز تکلیف حق مسکن مشخص نیست و این  مصوبه نیمه‌کاره رها شده است. باید دید که در دولت تدبیر و امید چه سرنوشتی در انتظار افزایش حق مسکن کارگران است.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

هر حساب‌‏سازی یه دادگاه‌بازی هم داره!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 5 اردیبهشت 1403