..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ اشتباه های رایج در رزومه نویسی

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

اشتباه های رایج در رزومه نویسی

همیشه ممکن است یکسری از اشتباهات رایج  در رزومه نویسی وجود داشته باشد که خیلی هم به آن توجه نمیشود بنابراین گروه خبری بانک دات آی آر شما را با 10 اشتباه رایج در رزومه نویسی آشنا میکند.

 

 

 1-غلط املایی و اشتباهات دستوری
معمولا در رزومه کمتر از جمله استفاده میشود و بیشتر کلمه و عبارت به کار برده میشود اما ممکن است چند جمله هم در مورد تجربیات کاری بنویسیم بنابراین اگر دستور زبان صحیح را رعایت نکنیم نشان از بی توجهی به ادبیات و فرهنگ است. کارفرمایان مدت بسیار کوتاهی را به خواندن رزومه شما اختصاص میدهند اما این دلیلی بر رعایت نکردن نکات دستوری و املای کلمات نیست.

 

2-عدم توجه به جزییات
کلی نویسی و مختصر نویسی بسیار خوب است اما این که فقط در رزومه به تجربیات و مهارت های تان اشاره مختصر کنید کافی نیست در برخی از مشاغل نیاز است که در مورد تجربیات و مهارت ها حداقل یک خط بنویسید چون اگر تنها به صورت تیتروار اشاره کنید ممکن است در فهم کلام مشکل ایجاد شود بنابراین دقت کنید که برای مهارت ها و تجربیات خود حداقل یک خط توضیح بنویسید.

 

3-رعایت نکردن استانداردها
همیشه سعی کنید یک رزومه استاندارد و کامل را به عنوان الگو قرار داده و مثل آن بنویسید چون الگو قرار دادن رزومه به شما کمک میکند که با چارچوب اصلی رزومه نویسی و آنچه که باید به آن اشاره کنید آشنا شوید. استانداردها یعنی اینکه شما باید در رزومه کامل و مختصر خود و تجربیات خود را به کارفرما معرفی کنید.

 

4-تاکید بر تجربه به جای دستاوردها
ترجیحا سعی کنید از تجربیات خود بگویید البته دستاوردها و آنچه که شما به عنوان لوح تقدیر یا تقدیر نامه دریافت کردید بسیار پر اهمیت و نشان از دانش شما دارد اما سعی کنید سوابق کاری و آنچه را که به عنوان مهارت میدانید را در اولویت قرار دهید. کارفرمایان نیز بیشتر به میزان تجربه و انگیزه ی کاری شما توجه میکنند.

 

5-رعایت فونت و سایز کلمات
همیشه از فونت های فانتزی برای نوشتن رزومه پرهیز کنید رزومه نوشته ای اداری و رسمی است. بنابراین باید رسمی نوشته شود و ظاهری رسمی داشته باشد. سایز کلمات را نباید زیاد کوچک یا زیاد بزرگ کنید سایز 12 یا 14 سایز استاندارد برای نوشتن رزومه است. همچنین رزومه ی شما نباید بیش از 2 صفحه باشد باید سعی کنید اگر سوابق کاری زیادی هم دارید مختصر توضیح دهید و چون کارفرمایان رزومه شما را مدت زمان کوتاهی مطالعه میکنند بنابراین باید از زیاده نویسی پرهیز کنید.

 

6-توجه به هدف
رزومه شما باید هدفمند باشد چون کارفرما با خواندن سوابق کاری متوجه میشود که شما در زندگی هدف دارید یا خیر. بنابراین باید دقت کنید که در رزومه اهداف شما از کار برجسته سازی شود. موقعیت های کاری که در آن قرار گرفتید نشان دهنده ی هدف شما در کار است هر تجربه ی کاری که دارید تداعی کننده توانایی و قابلیت های شماست بنابراین سعی کنید طوری رزومه بنویسید که اهداف شما در آن برجسته سازی شود.

7-از تعریف و تمجید بپرهیزید
رزومه شما نباید به گونه ای باشد که از خودتان تعریف کرده باشید چون شما در کار محک زده میشوید بنابراین کارفرمایان همیشه کارمندان را با کارشان ارزیابی میکنند رزومه ای که در آن تعریف و تمجید باشد هرگز موفق نخواهد بود.

 

8-توجه به مهارت های مهمتر
ممکن است شما در طول زندگی مهارت های زیادی را کسب کرده باشید اما باید همیشه مهارت های کاری را عنوان کنید مهارت هایی که مربوط به کار است آن دسته از مهارت هایی که به تجربه ی شما اضافه نموده و آنها را در کار استفاده کردید. نوشتن تمامی مهارت ها در رزومه امکان پذیر نیست و باعث عدم توجه کارفرمایان میشود بنابراین سعی کنید مهارت هایی را که بیش از همه در هر کاری نیاز است را برجسته سازی کنید.

 

9-مرتب نویسی
مرتب نویسی از مهمترین نکات رزومه نویسی است همیشه باید در هنگام نوشتن تجربیات کاری به ترتیب سال و ماه و روز بنویسید . این نکته ی بسیار مهمی است که ترتیب تجربیات خود را همیشه دقیق به سال و ماه بنویسید و باید از آخرین تاریخ تجربه ی کاری شروع به نوشتن کرده و تا ابتدایی ترین آنها به ترتیب بنویسید.

 

10-اطلاعات تماس نادرست
دقت کنید که اطلاعات تماسی که در رزومه درج میکنید صحیح باشد و اگر شماره ی همراه خود را در رزومه درج میکنید در دسترس باشد تا اگر برای مرحله ی مصاحبه دعوت شدید کارفرمایان بتوانند با شما تماس بگیرند.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

حسابرسی مفت نمي‌شه، ممیزم دوست نمي‌شه!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 30 فروردین 1403