..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ برند شما چه رنگی است؟

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

 

 

 به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر در واقع شرکت های بزرگ برای انتقال پیام به مخاطب از رنگ ها استفاده میکنند چون رنگ حواس انسان را تحریک کرده و بلافاصله پیام را به ذهن مخاطب القا میکند طوری که هیچ یک از ابزارهای ارتباطی نمیتوانند مثل رنگها پیامی را به ذهن افراد برسانند.

 

انتخاب یک رنگ مناسب یا یک رنگ غالب برای نام تجاری شما بسیار مهم است. از این رنگ باید در تمام موارد تبلیغاتی خود، لوگو و بسته بندی محصول استفاده کنید. تا حد امکان رنگی که انتخاب میکنید باید با نوع کار شما، جنس کار، نام برند و صنعتی که در آن فعالیت دارید همخوانی و هماهنگی داشته باشد. در انتخاب رنگها باید به روانشناسی رنگ که نسبتا پیچیده است توجه لازم را داشته باشید. رنگ می تواند معانی مختلفی بسته به فرهنگ، وضعیت و صنعتی که در آن مشغول به فعالیت هستید داشته باشد.

 

در حال حاضر شرکت های بزرگ در آمریکا و سراسر جهان از رنگهای پایه یا ترکیب آنها برای بند و تبلیغاتشان استفاده میکنند. چون هر رنگی نشان از یک ویژگی شخصی و خلقی دارد به همین دلیل باید دقت کنید انتخاب رنگ برای نوع تجارت شما مهم است که هماهنگی هایی داشته باشد زیرا این رنگ در ذهن مخاطب باقی میماند و بعضا دیده میشود که افراد برندهای معروف را با رنگشان میشناسند.

 

در اینجا مختصری به معرفی رنگها و روانشناسی آنها در ارتباط با نوع کار میپردازیم.
آبی: آبی جزء رنگ های سرد محسوب میشود این رنگ نشان از اعتماد و اطمینان دارد بنابراین از لحاظ امنیت و مسئولیت های مالی و سرمایه گذاری از این رنگ بیشتر استفاده میشود چون آبی ارتباط مستقیمی با آسمان و دریا دارد حس دوستی ایجاد میکند بنابراین این رنگ برای موسسات مالی بیشتر توصیه شده زیرا رنگ آبی میتواند اعتماد و ثبات را در مخاطب ایجاد کند. از این رنگ برای ایجاد حس اطمینان و اعتماد در مخاطبین استفاده کنید.

 

قرمز: رنگ قرمز غده هیپوفیز شما را فعال کرده، ضربان قلب را افزایش میدهد و باعث میشود تنفس با سرعت بیشتری انجام شود. قرمز طبیعتاً نشان از تحریک و انرژی و جلب توجه دارد بنابراین برای ایجاد هیجان در مخاطبین استفاده میشود اما قرمز نشان از خطر هم دارد ترجیحا در استفاده از این رنگ دقت کنید چون همیشه قرمز باعث ایجاد شور و شوق در ذهن شده و تنش را در افراد ایجاد خواهد کرد.

 

سبز: سبز معرف سلامتی و تندرستی است همچنین این رنگ تداعی کننده شادابی و آرامش است. اغلب مشاوران روانشناسی از این رنگ استفاده میکنند یا پزشکان برای طراحی کارت ویزیت خود رنگ سبز را انتخاب میکنند. سبز نشان از ثروت و اعتبار است بنابراین این رنگ بسیار مناسب برای تجارت و سرمایه گذاری است در عین اینکه نشان از خوبی از ثروت و درآمد را تداعی میکند آرامش بخش بوده و حس خوبی را به مخاطب القا میکند.

 

زرد: زرد برای همه ی مردم در سراسر جهان نشان از خورشید دارد. این رنگ از خود نور و گرما داشته و ارتباط مستقیمی با حس خوش بینی و مثبت گرایی در افراد خواهد داشت. از رنگ زرد برای نشان دادن خلاقیت های کاری استفاده کنید زرد طبیعتاً رنگ گرمی است بنابراین حس صمیمیت شما با مخاطبین تان را به خوبی منتقل میکند خوب است بدانید که رنگ زرد بیش از بقیه ی رنگ ها به چشم مخاطب میرسد.

 

بنفش: این رنگ مورد استفاده افرادی است که از خلاقیت بالا برخوردارند. افراد خلاق بیش از همه از رنگ بنفش استفاده میکنند. از ترکیب رنگ آبی و قرمز رنگ بنفش درست میشود بنابراین افرادی که میخواهند پیشرفتهای کاری را برای مخاطبشان بازگو کنند از این رنگ استفاده کنند بنفش تداعی کننده نوستالژی و احساسات می باشد پس حتما اگر پیشرفت کاری دارید و خلاق هم هستید رنگ بنفش را فراموش نکنید.

 

صورتی: رنگ صورتی اغلب جوان پسند است. این رنگ علاوه بر انتقال انرژی مثبت در افراد برای سرگرمی و هیجان بیشتر مورد استفاده است رنگ مرسوم بین خانمها و دختران جوان رنگ صورتی است بنابراین اگر تجارت شما در زمینه ی محصولات آرایشی یا البسه است حتما از این رنگ در کنار رنگ سفید استفاده کنید. کارآفرینان جوان هم از این رنگ مورد علاقه در میان جوانان استفاده کنند.

 

نارنجی: رنگ نارنجی یعنی شادی، جنب و جوش، لذت و نشاط همیشه این رنگ را در دوران کودکی بیشتر برایمان استفاده میکردند مخصوصا در کنار رنگ قرمز و زرد که همگی رنگ های گرم هستند چون اساس نارنجی نشان از شادابی و حرارت دارد بررسی ها نشان داده است که  در بسیاری از سالن های زیبایی یا رستورانها همچنین فروشگاه ها از این رنگ استفاده میشود بنابراین از این رنگ برای جذب مخاطبین خود استفاده کنید.

 

قهوه ای: این رنگ خاکی نشان از سادگی، دوام و ثبات دارد. از رنگ قهوه ای به تنهایی استفاده نکنید سایه روشن های این رنگ  در کنار رنگ قرمز بسیار خوب است یا رنگ قرمز مایل به قهوه ای که پر رنگ جلوه میکند بسیار خوب است. از دیدگاه کاربردی قهوه ای رنگی است که تمایل به پنهان کردن دارد اما در عین حال نشان از منطق افراد داشته و برای شرکت هایی که در زمینه ی صنعت فعالیت میکنند توصیه شده و همچنین برای شرکت هایی که حمل و نقل انجام میدهند این رنگ بسیار مناسب است.

 

مشکی: رنگ مشکی علاوه بر حس جدی بودن رنگ کلاسیک محسوب میشود و این رنگ نشان از پیشرفت دارد. البته این رنگ بیشتر برای کالاهای لوکس یا تجارت هایی با سرمایه زیاد مورد استفاده قرار میگیرد از این رنگ به تنهایی استفاده نکنید در کنار رنگ مشکی از سفید استفاده کنید.

 

سفید: سفید نشان از پاکی و خلوص دارد این رنگ نور را بازتاب داده و در همه ی افراد حس خوبی را ایجاد میکند. رنگ سفید سریعتر به چشم میرسد و ارتباط مستقیم با سلامت و تندرستی دارد این رنگ را همه ی مشاغل و صنعت ها میتوانند استفاده کنند چون هیچ محدودیتی ندارد.
رنگ ها در کل به دو دسته ی گرم و سرد تقسیم میشوند رنگهای گرم مانند قرمز و زرد پر انرژی تر بوده و رنگ های سرد مثل آبی آرامش بیشتری دارند این بستگی به شما دارد که کدام رنگ را بپسندید اما همیشه باید در انتخاب نوع رنگ به نوع کار هم توجه کنید و البته مخاطبینی که قرار است شما را بشناسند.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

حسابدار بی‏کار، خواب تنخواه می‏بینه!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 6 اردیبهشت 1403