..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ بورس نظارت مستقلانه خود را به دست بیاورد

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

بورس نظارت مستقلانه خود را به دست بیاورد


دکتر عباس هشی، حسابرس معتمد بورس  در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران، در خصوص علت پنهان کردن تعدیلات سود توسط شرکت‌های بورسی گفت: بورس شفاف و قانونمند بوده و ابتدا باید اطلاعات حسابرسی نشده و سپس اطلاعات حسابرسی شده شرکت‌ها به بورس ارائه شود. وی افزود: اطلاعات پیش‌بینی سود ابتدا در بودجه شرکت آمده و سپس حسابرس در خصوص این اطلاعات اظهار نظر می‌کند و اطمینان خاطری را به سهامداران می‌دهد که این اطلاعات می‌تواند صحیح باشد. در این میان اگر حسابرس بداند که شرکت تعدیل به موقع ارائه نکرده، تخلف است. وی خاطرنشان کرد: در برخی موارد مشاهده می‌شود که مدیران شرکت‌ها به صورت عمدا یا سهوا تعدیلات خود را پنهان می‌کنند و تنها سهامداران عمده که در هیات مدیره شرکت‌ها حضور دارند از این تعدیلات با خبرند.
هشی با بیان اینکه ابزار نظارتی بورس، حسابرس است، خاطرنشان کرد: زور بورس در ۸ سال گذشته به سهامدار عمده نرسیده است زیرا سهامداران عمده، نهادهای شبه دولتی هستند و کسی جرات مجازات مدیران شبه دولتی را ندارد بنابراین انتظار ما این است که در دولت جدید بورس نظارت مستقلانه خود را به‌دست بیاورد تا مشکلات آن برطرف شود.
این حسابرس معتمد بورس در ادامه در خصوص مجازات شرکت‌های متخلف بورسی گفت: کسی جرات مجازات سهامدار عمده را ندارد زیرا حداکثر ۱۰ درصد سهام شرکت‌ها دست مردم است و مابقی سهامداران،مدیران نهادهای شبه دولتی هستند.
وی به راهکار این مشکل اشاره کرد و با تاکید بر اینکه نظارت باید صحیح باشد، گفت: مقام بالاتر بورس و وزیر اقتصاد باید مسوولیت‌پذیر بوده و دولت پایبند استقلال بورس باشد زیرا اگر بورس استقلال خود را حفظ نکند وضع خراب است؛ لذا باید استقلال به کسی داده شود که لیاقتش را داشته باشد و دولت پایبند آن باشد.
هشی تصریح کرد: در حال حاضر ۹۵ درصد اقتصاد، دولتی و شبه دولتی بوده و نگرش دولتی در اقتصاد حاکم است و مقامات دولتی چه در زمانی که وزیر و معاون وزیر بودند و چه زمانی که مشاور بودند این نگرش را داشتند و بر همین اساس بخش خصوصی جرات ندارد که خود را نشان دهد.
وی تاکید کرد: در حال حاضر نیز تنها پنج درصد بخش خصوصی در بورس حضور دارند و مابقی سهامداران بورس نهادهای دولتی و شبه‌دولتی هستند بنابراین زور بورس به این نهادها نمی‌رسد.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

24- وفاداری مدار از مختلسان/ که هر دم با سیاسیون سرایند!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 6 اردیبهشت 1403