..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ نکته های دلی برای داشتن یک تجارت موفق

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

نکته های دلی برای داشتن یک تجارت موفق

 

به گزارش بانکی دات آی آر، تاجران موفق هر چقدر هم که به اهداف تعیین شده خود دست پیدا می کنند قانع نمی شوند و برای خودشان اهداف جدیدی تعریف می کنند.

اما بعضی علارغم علم و مهارت بالا ، بهره گیری از دانش مدیریت و استفاده از مشاوران خوب به آنچه می خواهند نمی رسند. در ظاهر همه چیز خوب است اما تجارت آنها سود معمولی دارد و به اندازه ای که زندگی شان را به چند سطح بالا ببرد تغییر حاصل نمی شود.

در این گزارش چند راهکار کاملا غیر علمی و به دور از اصول علم اقتصاد و مدیریت ارائه می کنیم که در نگاه اول شاید کمی هم بی ربط به نظر برسد اما این پیشنهاد های دلی ممکن است به دل شما هم بنشیند، امتحانش ضرر ندارد :

 

1. لطف خوش

اگر مدیر جدی و با ابهتی هستید به شما تبریک می گوییم جدیت رمز موفقیت است اما پیشنهاد ما به شما این است که از فردا سعی کنید در عین جدیت برای مدتی به طور کاملا محدود با کارمندانتان مثل همکار برخورد کنید. روز را با لبخند و با یک سلام شروع کنید و سعی کنید درسلام کردن از بقیه پیشی بگیرد.

اگر کارمندی خطایی کرد با ملاطفت برخورد کنید و سعی کنید مشکل را برطرف کنید نه اینکه کارمندتان را تحقیر کنید.

2. زیاد فروشی کنید

اگر فروشنده کالا هستید میزان کالای فروشی تان را چند گرم بیشتر از آنچه روی بسته درج می شود قرار دهید و اگر خدمات ارائه می کنید سعی کنید با کیفیت ترین کار ممکن را انجام دهید حتی اگر اندکی هزینه های تمام شده تان افزایش یابد.

3. محاسن رقبایتان را تحسین کنید

لازم نیست به رقبای تجاری تان به چشم دشمن نگاه کنید ،آنها مانع پیشرفت و موفقیت شمانیستند از ته دل محاسن و تلاششان را تقدیر کنید و برای آنها هم به اندازه خودتان موفقیت بخواهید.

4. پول بهره ای را از کسبتان دور کنید

اگر تا به حال از پول بهره ای استفاده نکرده اید که خوشا به حالتان اما اگر این پول به کسبتان راه یافته در اولین فرصت آن را تاجایی که می توانید از کسبتان دور کنید.

5. راستش را بگویید

بازار یاب موفق محاسن کار و محصولاتش را به بهترین شکل ممکن ارائه می کند . سعی کنید نقاط برجسته کارتان را به بهترین شکل مطرح کنید اما صداقت را سرلوحه کارتان قرار دهید در سخت ترین شرایط و زمانی که حرفی برای گفتن ندارید هم به اغراق و خدای نکرده پنهان کردن بخشی از حقیقت و دروغ متوسل نشوید.

6. جدی نگیرید

اگر گره ای در کارتان افتاد سعی کنید مشکل را برطرف کنید عصبانیت و بد خلقی باسایرین به ویژه اعضای خانواده تان مشکل را حل نمی کند.

سود و زیان اجزای جدا نشدنی تجارت اند تاجری که زیان را نپذیرد مسلما سود هم به سراغش نمی آید چون توانایی ریسک پذیری نخواهد داشت.

7. بیشتر از همه کار کنید

سعی کنید الگوی خوبی برای کارمندان و کارگرانتان باشید قبل از همه در محل کار حاضر شوید و پس از کارمندان هم دفتر کارتان را ترک کنید.

8. دلسوز باشید

تفاوت یک مدیر و یک رئیس که البته در علم مدیریت مدیر و لیدر گفته می شود این است که مدیر از بالا به سازمان نگاه می کند و سعی می کند با دادن دستور العمل های لازم و ضروری و نظارت کامل مسیر پیشرفت را طی کند اما یک لیدر و یا به تعبیر خودمانی رئیس در متن ماجراها حاضر است و پیشاپیش سایرین می جنگد.

اگر چه قاطع است و تصمیم نهایی را می گیرد اما با کارمندانش مثل یک هم تیمی برخورد می کند حرف ها، درد و دل ها و حتی مسائل شخصی و خانوادگی شان را گوش می دهد سعی می کند کمک حالشان باشد و تاجایی که می تواند در همه امور اداری و حتی شخصی به کارمندانش کمک کند.

9. دهن بینی و تاثیر پذیری را بلد نیست

یک رئیس در مقابل بدگویی کارمندان از یکدیگر و یا مشکلات و اختلافات موجود در سازمان یا حتی مسائل برون سازمانی اهل قضاوت، طرفداری کردن و یا حتی برخورد قهری نیست.

اجازه دهید کارمندانتان مشکلاتشان را خودشان حل کنند زمینه ای را فراهم سازید که با هم صحبت کنند و مشکلات را بر طرف کنند.

اگر مجبور به تصمیم گیری در خصوص مشکلات شدید احترام طرفین را نگه دارید و تصمیم تان را بدون جانب داری و یا تحقیر اعلام کنید.

 

10. اعتبار همه چیز است

یک تاجرخوب برای اسم و رسم خودش و برندش اهمیت ویژه ای قادر است به هیچ عنوان اجازه نمی دهد کاهش کیفیت محصولات،برخورد نامناسب کارمندان با مشتری، سهل انگاری و… اعتبار و نام برند را خدشه دار کند.

درهمه حال مشتری را در اولویت قرار می دهد و ضمن تلاش برای جلوگیری از زیاده خواهی مشتریان می کوشد رضایت مشتری را جلب کند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

حسابدار بی‏کار، خواب تنخواه می‏بینه!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 1 اردیبهشت 1403