..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ وظایف کارفرمایان در قبال سازمان تامین اجتماعی

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

وظایف کارفرمایان در قبال سازمان تامین اجتماعی

1- پیمانکاران را موظف نمایند که پرسنل شاغل در اجرای پیمانها را نزد تامین اجتماعی بیمه نمایند و لیست و حقوق و دستمزد و حق بیمه مقرر را برابر مواد 28 و 29 در مهلت مقرر به سازمان ارسال و پرداخت نمایند .

2-همزمان با ابلاغ قرارداد به پیمانکاران یک نسخه از آن را به سازمان تامین اجتماعی ارسال نمایند .

3- پنج درصد از هر صورت وضعیت یا صورتحساب پرداختی به پیمانکار را کسر و نگهداری و پرداخت مبالغ مکسوره و آخرین قسط پیمانکاران را موکول به صدور مفاصا حساب سازمان تامین اجتماعی نمایند.

4- در خاتمه کار اطلاعات مورد نیاز شامل میزان کل کارکرد ، تاریخ خاتمه و… را به سازمان تامین اجتماعی اعلام و پیمانکاران را جهت اخذ مفاصا حساب به سازمان تامین اجتماعی راهنمایی نمایند.

5- در اجرای تبصره الحاقی به ماده 38 قانون تامین اجتماعی چنانچه یکسال از پایان یا تعلیق و یا فسخ قراردادهای پیمانکاری بگذرد و پیمانکاران اقدام به ارائه مفاصا حساب سازمان تامین اجتماعی به واگذارندگان کار ننماید و پیمانکاران از بابت حق بیمه پیمانها به سازمان تامین اجتماعی بدهکار و بدهی در مرحله قطعی باشد با اعلام مراتب به واگذارندگان کار موظف می باشند حداکثر ظرف مهلت 25 روز از ابلاغ بدهی پیمانکاران را به میزان 5 دردصد و آخرین قسط به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز نمایند.

6- در صورت عدم رعایت مراتب اشاره شده در بندهای فوق مسئولیت پرداخت حق یبمه مقرر و متفرقات آن بعهده واگذارندگان کار خواهد بود.

توجه مهم :در قرارداد های عمرانی موضوع مصوبات 129 و 143 شورای عالی تامین اجتماعی  با توجه به توافق صورت گرفته فیمابین سازمان تامین اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه سابق مسئولیت پرداخت کل حق بیمه مقرر بر مبنای ماخذ مصوب 6/6 درصد و 6/15 درصد بعهده واگذارندگان کار می باشد که بایستی به هنگام پرداخت هر صورت وضعیت یا صورتحساب پیمانکاران و مهندسین مشاور کسر و بحساب سازمان تامین اجتماعی محل اجرای قرارداد واریز نمایند.

 

 

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

از اين سمینارها‌‏ی حسابداری كسي معجز نمی‌بینه

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 6 اردیبهشت 1403