..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ کارفرمایان در برابر کارگر حادثه دیده ناشی ازکار چه تکالیفی دارند؟

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

کارفرمایان در برابر کارگر حادثه دیده ناشی ازکار چه تکالیفی دارند؟

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، محمد حسن زدا گفت: بر اساس ماده ۶۵ قانون تأمین اجتماعی، در صورت وقوع حادثه ناشی از کار، کارفرما مکلف است اقدامات لازم اولیه را برای جلوگیری از تشدید وضعیت حادثه دیده انجام دهد و مراتب را ظرف ۳روز اداری از تاریخ وقوع حادثه به صورت کتبی به سازمان تأمین اجتماعی اطلاع دهد.

وی با بیان اینکه قانونگذار، برای جلوگیری از بروز بیماری و کاهش حوادث ناشی از کار در محیط کارگاه، کارفرما را مکلف به رعایت استانداردهای شغلی و ایمنی کار کرده، تأکید کرد: در عین حال برای حفظ سلامت جسمی و روحی بیمه شده در مواقع بروز حوادث ناشی از کار نیز تکالیفی بر عهده کارفرما نهاده است.
معاون فنی ودرآمد سازمان تأمین اجتماعی گفت: چنانچه کارفرما گزارش حادثه را خارج از مهلت تعیین شده( ۳ روز اداری)  به شعب تأمین اجتماعی ارائه کند، به منظور جلوگیری از تضییع حقوق بیمه شدگان، واحدهای اجرائی مجاز خواهند بود، پس از دریافت گزارش حادثه نسبت به بررسی و انطباق ان با ماده ۶۰ قانون تأمین اجتماعی اقدام کنند.
زدا گفت: طبق ماده ۶۶ قانون تأمین اجتماعی، چنانچه عدم توجه کارفرما به ایمن سازی محیط کار علت وقوع حادثه برای کارگر  باشد، سازمان تأمین اجتماعی ضمن انجام تعهدات قانونی به بیمه شده، خسارات وارده را نیز از کارفرمای مقصر به میزان درصد تقصیر وصول خواهد کرد.
وی اظهار داشت: به استناد قوانین تأمین اجتماعی، بیمه شدگان مشمول در صورتی که بر اثر حادثه ناشی از کار مصدوم، از کار افتاده و یا فوت شوند، تعهدات قانونی به آنها تعلق می گیرد.
زدا درمان، پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری در صورت عدم اشتغال به کار و استراحت، تحویل پروتز و اروتز در صورت نیاز به این وسایل و پرداخت مستمری بازماندگان را از تعهدات قانونی قابل ارائه به بیمه شدگان حادثه دیده ناشی از کار اعلام کرد.
معاون فنی ودرآمد سازمان تأمین اجتماعی گفت: در صورت ناشی از کار تلقی شدن حادثه، صرفنظر از هر میزان سابقه پرداخت حق بیمه، تعهدات قانونی مرتبط حسب مورد به بیمه شده و یا بازماندگان وی( در صورت فوت) ارائه می شود.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

هر حساب‌‏سازی یه دادگاه‌بازی هم داره!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 9 فروردین 1403