..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ ایران کد و شبنم امروز از سیستم ثبت سفارش حذف شدند

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

ایران کد و شبنم امروز از سیستم ثبت سفارش حذف شدند

ساسان خدایی در گفتگو با مهر با بیان اینکه از امروز (22 مهرماه) الزام دریافت ایران کد و شبنم برای ثبت سفارش واردات کالا حذف شده است، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت این اقدام را به منظور تسهیل واردات کالا و ترخیص آن از گمرک انجام داده است.

معاون دفتر مقررات واردات و صادرات سازمان توسعه تجارت ایران افزود: وزارت صنعت بسته ای را به منظور تسهیل تجارت تدارک دیده که یکی از بندهای آن حذف الزام دریافت ایران کد و شبنم از ثبت سفارش کالا بوده است.

وی با بیان اینکه هدف از این اقدام تسهیل ترخیص کالاهای وارداتی از گمرک بوده است، خاطر نشان کرد: در نظرسنجی های صورت گرفته از فعالان اقتصادی مجموعه ای از مشکلات پیش روی واردات و صادرات استخراج شده است که الزام دریافت ایران کد و شبنم بیشترین مشکل واردکنندگان کالا بوده است که امیدواریم با این اقدامات دولت علاوه بر کاهش زمان ثبت سفارش و ترخیص کالا، هزینه ها نیز کاهش یابد.

خدایی اظهار داشت: ممکن است در روزهای اولیه اجرای این طرح سامانه با مشکلاتی مواجه باشد که به لحاظ فنی است و به طور قطع در روزهای آینده این مشکل برطرف خواهد شد.

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت دیشب در برنامه زنده تلویزیونی پایش از برنامه جمع آوری شبنم و ایران کد خبر داده و گفته است: طرح شبنم در مقابل قاچاق ضعیف بوده است. عملا به قاچاق رسمیت داده ایم. طرح شبنم عملا در همه کشوهای مغازه ها است.

وی افزوده است: ایران کد برای گمرک ایران مشکلات زیادی ایجاد کرده است. باعث ایجاد بروکراسی در گمرکات شده است. تصمیم گرفتیم و در حال جمع کردن ایران کد هستیم. برای هر ایران کد باید یک برگه سبز صادر کنیم که این باعث بروکراسی شدیدی شده است.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

هر حساب‌‏سازی یه دادگاه‌بازی هم داره!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 10 فروردین 1403