..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ بخشنامه ۹۹۷۳/۲۰۰/ص مورخ ۹۲/۶/۴(رسیدگی به پرونده های مالیاتی صاحبان مشاغل)

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

بخشنامه ۹۹۷۳/۲۰۰/ص مورخ ۹۲/۶/۴(رسیدگی به پرونده های مالیاتی صاحبان مشاغل)

 

 

1- با توجه به شرایط خوداظهاری موضوع دستورالعمل مذکور،حداکثر تا تاریخ ۳۱/۶/۱۳۹۲ فهرست مؤدیانی که مشمول خوداظهاری می باشند به تفکیک بندهای الف،ب و ج ماده ۹۵ ق.م.م احصاء شوند. در اجرای بند ۲ دستورالعمل مذکور اظهارنامه های تسلیمی که «ترازنامه و حساب سود و زیان»،«حساب درآمد و هزینه»و «خلاصه وضعیت درآمد و هزینه»آن حسب مورد،کلاً به صورت سفید و نانویس و یا صفر ابراز شده باشد، مشمول خوداظهاری نخواهد بود. بدیهی است چنانچه هر یک از اقلام فروش، سود یا زیان یا مالیات قابل پرداخت ابراز شده باشد با رعایت سایر شرایط مشمول خوداظهاری خواهد بود.

۲- در اجرای ماده ۱۵۸ ق.م.م از بین اظهارنامه های تسلیمی در چارچوب خوداظهاری به شرح فهرست بند یک فوق،برای مؤدیان موضوع بند ج ماده ۹۵ ق.م.م تعداد ۵% و از بین اظهارنامه های بند الف و ب ماده ۹۵ ق.م.م به تعداد ۱۵% حداکثر تا تاریخ ۱۵/۷/۱۳۹۲ با نظر مدیر کل امور مالیاتی از بین پرونده های بزرگ و همچنین پرونده هایی که با توجه به اسناد و مدارک و شواهد و قرائن، میزان مالیات ابرازی آنها با حجم فعالیت مؤدی مورد نظر تطابق ندارد انتخاب شوند.

۳- احکام رسیدگی به پرونده های انتخابی به عنوان نمونه و سایر اظهارنامه هایی که مشمول خوداظهاری نمی باشند حداکثر تا تاریخ ۲۰/۷/۱۳۹۲ صادر گردد.

۴- پرونده های انتخابی به عنوان نمونه و سایر اظهارنامه هایی که مشمول خوداظهاری نمی باشند در چارچوب برنامه زمانبندی حداکثر تا پایان ۳۱/۲/۱۳۹۲ مورد رسیدگی قرار گیرند.

۵- برگ مالیات قطعی پرونده هایی که مشمول خوداظهاری بوده و به عنوان نمونه جهت رسیدگی انتخاب نشده اند حداکثر تا تاریخ ۳۰/۷/۱۳۹۲ صادر و ابلاغ گردد.

۶- در خصوص دستورالعمل های خوداظهاری سایر مشاغل از جمله اعضاء سازمان نظام پزشکی، سازمان نظام مهندسی ساختمان،کانون کارشناسان رسمی دادگستری، دفاتر اسناد رسمی و دفتر یاران، با توجه به شرایط خوداظهاری هر یک از دستورالعمل های مورد نظر به شرح بندهای فوق حسب مورد اقدام شود.

 

علی عسکری

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

یک مناقصه و چهل حسابرس!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 6 اردیبهشت 1403