..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ تجارت کوچک کدام است؟

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

 

 

به گزارش بانکی دات آی آر، جارت های کوچک امروزه با توجه به حجم کم سرمایه گذاری و زمان محدود سود آوری بخش عظیمی از سرمایه های در گردش جهان را به خود اختصاص داده اند و در کشور  ایران نیز بسیاری از جوانان در این بخش فعالیت می کنند.

 

برای راه اندازی یک تجارت کوچک ابتدا باید بدانید شما علاقه‌ای دارید که می‌خواهید آن را به کارتان تبدیل کنید. هرچقدر هم که درمورد این کار کوچکتان اشتیاق داشته باشید، اگر برنامه درست و مناسب برای شروع و اجرای آن نداشته باشید، موفق نخواهید شد.

 

در برخی موارد نبود آگاهی و عدم علم به فنون تجارت گروهی از افرادی که وارد این جرگه می شوند را با ضررهای جبران ناپذیر روحی و مالی مواجه می نماید که در صورت عدم حمایت لازم به اصطلاح با ورشکستگی همراه خواهد شد .

 

سود هدف نهایی هر کار است. باید هزینه‌های کارتان (اجاره، مواد اولیه، حقوق کارمندان و از این قبیل) را بررسی کنید و بعد ببینید چقدر باید بفروشید تا آن هزینه‌ها را پوشش دهد و شروع به سود‌دهی کنید.

 

برای این که موفق باشید لازم است سخت کار کنید و بخشی، و یا حتی همه ی زندگی خود را تغییر دهید. پس لازم است کاری که انجام می دهید را دوست داشته باشید و به شوق رسیدن به موفقیت، تغییرات را بپذیرید. اگر عاشق کارتان باشید، موفقیت خود به سوی تان خواهد آمد.

 

خیلی تجارت‌های کوچک هزینه‌های اولیه خود را کلاً با وام پوشش می‌دهند، با این انتظار که با سودی که دریافت می‌کنند وامشان را پرداخت می‌کنند. کارهای کوچک ممکن است ماه‌ها یا سال‌ها طول بکشد تا شروع به سوددهی کند، آنوقت پرداخت‌های وام برایتان مصیبت خواهد شد.

اگر بتوانید پول شروع کار را خودتان از قبل پس‌انداز کنید، آنوقت مطمئن می‌شوید که وام‌ها به شما فشار نخواهند آورد.

 

اگر با اولین شکست، امید خود را از دست دهید و تلاش را رها کنید. به هیچ موفقیتی دست نخواهید یافت.لازم است به هدف خود ایمان داشته باشید و با تمام وجود باور کنید که توانایی رسیدن به آن را دارید. باید برای کاری که انجام می دهید، معنایی بسازید. باید بدانید که این کار چه تغییر مثبت و بزرگی را در محیط اطرافتان، زندگی مردم و زندگی خودتان به وجود خواهد آورد. باید باور کنید پشت ابری از تردید که پیرامون تان را فرا گرفته است، دنیای روشن موفقیت قرار دارد. هر قدر بیشتر به خود و کارتان ایمان داشته باشید، به همان اندازه سریع تر به موفقیت دست می یابید.

 

بااینکه خیلی خوب است با یک دست دادن دوستانه کار کنید، اما هیچ جاگزینی بهتر از قرارداد کتبی برای آن نیست. درواقع بسیاری از قراردادها تازمانیکه به شکل کتبی درآیند معتبر نیستند.

بااینکه شفاهی بیان کردن یک قرارداد هم ممکن است بااعتبار باشد اما اثبات آن بسیار دشوار است. مطمئن شوید که همه توافق‌ها و قراردادهایتان به صورت کتبی نوشته شوند—اینکار از سردردهای بعدی جلوگیری کرده و ممکن است کارتان را نجات دهد.

 

بی وقفه در حال آموختن باشید.

برخلاف آنچه که اغلب مردم فکر می کنند، برای موفق بودن لازم نیست لیسانس و دکترا داشته باشید. اغلب کسانی که به عنوان انسان های بسیار موفق و پولدار شناخته شده اند، افرادی با توانایی و هوش عادی هستند اما هیچ فرصتی را برای آموختن آنچه در مسیر رسیدن شان به موفقیت نیاز دارند، از دست نداده اند. برای این که به موفقیت برسید لازم است برای آموختن در زمینه ی کاری خود مشتاق باشید، سوال بپرسید، کنجکاوی کنید، کتاب بخوانید و اطلاعات جدید را از طریق مجلات و روزنامه و اینترنت به دست آورید.

 

هیچ کس نمی تواند ادعا کند که راه موفقیت سهل و آسان است. بپذیرید که باید در مسیر خود سختی و ناراحتی هم تجربه کنید. باید سخت کار کنید و شاید در یک روز نتیجه ی تمام سعی و تلاش تان از بین برود. باید بتوانید حتی در بدترین شرایط هم به آنچه که در آرزویش هستید وفادار باقی بمانید و آن را رها نکنید. تمام افراد موفق دنیا، موفقیت های بزرگ خود را مدیون شکست های بزرگ شان می دانند. هر قدر بیشتر به خود و رویایتان ایمان داشته باشید، بیشتر می توانید در راه رسیدن به موفقیت صبر و حوصله پیشه کنید.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

براي يك ناحسابرس، در جامعه رو نمي‌‏بندن!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 7 اردیبهشت 1403