..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ جزئیات مربوط به چگونگی لغو محاسبه حق بیمه از مزایای بن کارگری

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

جزئیات مربوط به چگونگی لغو محاسبه حق بیمه از مزایای بن کارگری

 

«محمدرضا بقائیان» در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: موضوع بررسی کسر حق بیمه از بن کارگری در دستور کار جلسه نبود اما وقتی شورای عالی روز سه شنبه ۱۷ تیر تشکیل جلسه داد، وزیر کار پیشنهاد لغو کسر حق بیمه یاد شده را مطرح کرد.

 

وی ادامه داد: در این جلسه این طور استدلال شد که عملکرد سازمان تامین اجتماعی در مورد کسر حق بیمه از بن کارگری درست نبوده است و اصلا مبلغ ۸۰ هزار تومان چقدر هست که بخواهند در این شرایط نامساعد اقتصادی از آن حق بیمه کسر کنند.

 

عضو هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران با غیر عقلانی خواندن این شیوه استدلالی، گفت: در نهایت حاضران در این نشست همگی به اتفاق با پیشنهاد وزیر کار مبنی لغو کسر حق بیمه از مزایای بن کارگری موافقت کردند.

 

بقائیان بابیان اینکه خود در این جلسه در زمره مخالفان پیشنهاد وزیر کار بوده است، درتشریح دلیل این مخالفت بیان کرد: به دو دلیل با این پیشنهاد مخالفت کردم. اول آنکه کسر حق بیمه از بن کارگری برای کارگاه‌هایی که بن کارگران را پرداخت نمی‌کنند، عامل بازدارنده خوبی به شمار می‌رفت و دلیل دیگر آنکه کسر همان مبلغ ناچیز از بن کارگری در نهایت به افزایش منابع مالی سازمان و مستمری دوران بازنشستگی کارگران منجر می‌شد.

 

وی از واکنش منفی اعضای کارگری، کارفرمایی و دولتی حاضر در جلسه شورای عالی کار با دومین دلیل مخالفتش خبر داد و افزود: وزیر کار در پاسخ به دلیل دوم گفت ما باید عوامل نظارتی خودمان را تقویت کنیم تا کارگاه‌ها موظف باشند قانون را رعایت کنند. ما نمی‌توانیم به دلیل آنکه نظارت دقیقی انجام نمی‌شود، هزینه جدیدی را به کارفرمایان تحمیل کنیم.

 

این مقام کارگری در عین حال تصریح کرد: کسر حق بیمه از بن کارگری اساسا در شورای عالی کار تصویب نشده است که حالا توسط این شورا لغو شود.

 

عضو کارگری شورای عالی کار در پایان با اشاره به رای مثبت همه حاضرین در جلسه به پیشنهاد وزیر کار، اظهار کرد: دو نماینده کارگری دیگر مصوبه را امضاء کرده بودند و اگر من آن را امضاء نمی‌کردم، تاثیری نداشت بلکه میان گروه کارگری دوگانگی به وجود می‌آمد.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

سهامدار عمده كه دو تا شد، شرکت یا منحل می‌‏شه یا ورشکست

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 10 فروردین 1403