..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ در خصوص معوقات مالیاتی

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

در خصوص معوقات مالیاتی

 

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه این همه طیف‌ها از بدهکاران مالیاتی هستند، گفت: سالانه حدود ۲ هزار میلیارد تومان از این بدهی ها وصول می شود، اما جریان معوقات مالیاتی، جریانی سیال است.

وی از اختصاص شماره منحصر به فرد اقتصادی به همه فعالان اقتصادی در آینده ای نزدیک خبر داد و بیان کرد: بر این اساس دیگر فعالان اقتصادی بدون شماره اقتصادی آزادی عمل نخواهند داشت. در حال حاضر نزدیک به ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار مودی برای اجرای این طرح ثبت نام شده اند و ثبت نام ۳۰۰ هزار نفر دیگر باقی مانده است.

عسگری در مورد بخشش جرایم مالیاتی گفت: امسال در قانون بودجه برای فعالیت های تولیدی، بخشودگی جرایم مالیاتی را پیش‌بینی کردیم و مهلتی برای آن در نظر گرفتیم که اگر در آن مهلت اصل مالیات را بپردازند، جرایم آنها بخشوده می شد. همچنین به مدیران تفویذ اختیار داده شد که اگر مودی مالیاتی در موعد مقرر مالیات خود را بپردازد، بخشی از جرایم آنها بخشوده می شود. این در حالی است که سقف های بخشودگی برای این موضوع افزایش داده شد و در استان ها نیز مدیران خود این موضوع را تعیین تکلیف می کردند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: از رقم ۳۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی، یک هزار و ۷۳۴ میلیارد تومان مالیات دولتی و دو هزار و ۱۹۸ میلیارد تومان مالیات بخش خصوصی بوده است، یعنی ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مجموع مالیات حقوق‌بگیران است.

وی از کاهش ۳۰ درصدی تعداد ممنوع‌الخروج‌های مالیاتی در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و دلیل آن را تغییر سقف مالیات ممنوع‌الخروج‌های مالیاتی اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه سقف آن از ۵۰۰ میلیون تومان به بالا در نظر گرفته شده است بسیاری از افراد از سقف ممنوع الخروج های مالیاتی خارج شده است.

عسگری خاطر نشان کرد: شرکت ملی نفت در سال جاری ماهیانه ۱۳۴ میلیارد تومان مالیات علی‌‌الحساب به سازمان امور مالیاتی می پردازد.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

هیچ نرخ‌‏شکنی بی‌‏حکمت نیست!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 7 اردیبهشت 1403