..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ جزئیات حمایت مالیاتی از فعالان اقتصادی

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

جزئیات حمایت مالیاتی از فعالان اقتصادی

 
علی عسکری در گفتگو با مهر در مورد نحوه حمایت مالیاتی از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی، با اشاره به ظرفیت هایی که در قانون برای حمایت از این بخش ها در نظر گرفته شده است، گفت: قانون مالیات ها حمایت هایی را برای بخش تولید پیش بینی کرده است.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی یکی از اقداماتی که در این راستا انجام می شود، دریافت مالیات ها به صورت تقسیطی از فعالان اقتصادی ذکر و بیان کرد: در صورتی که مودی قادر به پرداخت مالیات به صورت یکجا نباشد، سازمان مالیاتی با استفاده از ظرفیت های قانونی مالیات اینگونه مودیان را تقسیط می کند.
وی ادامه داد: بر این اساس دریافت مالیات تولیدکنندگانی که قادر به پرداخت مالیات یکجا نباشد ظرف مدت زمان ۳ سال به صورت تقسیطی دریافت می شود، البته این امر با توجه به وضعیت مودی، شناخت سازمان از آن بنگاه و فعال اقتصادی، خوش حسابی و بدحسابی و غیره صورت می گیرد.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به ظرفیت دیگری که قانون برای سازمان مالیاتی در راستای حمایت از تولید در نظر گرفته است، گفت: بر این اساس سازمان می تواند جرائم دیرکرد مودیان را حتی تا ۱۰۰ درصد ببخشد؛ بر این اساس ماهیانه ۲٫۵ درصد و سالانه ۳۰ درصد از جرائم دیرکرد این افراد قابل بخشش است.
عسکری خاطرنشان کرد: البته در برخی موارد مانند عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی و کتمان درآمد و غیره با توجه به اینکه تکلیف قانونی مودی انجام نشده است، سازمان بخششی را اعمال نمی کند، زیرا ظرفیت قانونی در این زمینه پیش بینی نشده است.
وی یادآور شد: به هر حال سازمان مالیاتی می تواند به بخش تولید در این بخش کمک کند و متناسب با شرایط اقدامات لازم را انجام دهد.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

از اين سمینارها‌‏ی حسابداری كسي معجز نمی‌بینه

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 1 اردیبهشت 1403