..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ دستورالعمل اجرايي تاسيس،‌ فعاليت و نظارت بر صرافي ها به تصويب شوراي پول و اعتبار رسيد

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

دستورالعمل اجرايي تاسيس،‌ فعاليت و نظارت بر صرافي ها به تصويب شوراي پول و اعتبار رسيد

عبدالمهدي ارجمندنژاد با اشاره به اينکه بازنگري دستورالعمل ناظر بر صرافي ها در راستاي رويکرد دولت يازدهم مبني بر بهبود فضاي کسب و کار و به منظور تقويت نظارت موثر و هوشمند بر بازار ارزي کشور و فعالان آن تهيه شده است؛ اظهار داشت: به دنبال تصويب و ابلاغ دستورالعمل پيشين در اين زمينه،انتقاداتي از سوي برخي فعالان بازار ارزي کشور و مجامع صنفي به اين بانک واصل شد که با بررسي آن ها، لزوم بازنگري در مقررات مربوط ضروري مي نمود. از اين رو، کارگروهي در بانک مرکزي ماموريت يافت تا با بررسي انتقادات واصله و بازخوردي که از بازار بدست آمده بود، دستورالعمل ياد شده را بازنگري کرده و پس از طي تشريفات قانوني و اداري مربوط، به تصويب مراجع ذي صلاح برساند. دستورالعمل مصوب که نتيجه برگزاري جلسات متعدد کارشناسي و با صرف وقت فراوان تهيه شده است، نسبت به دستورالعمل پيشين از تفاوت هاي عمده اي برخوردار است. نخست آن که در دستورالعمل جديد، تقسيم بندي صرافي ها به دو نوع اول و دوم وجود ندارد و صرافي ها مي توانند بر حسب توان و ظرفيت خود، نسبت به خريد و فروش نقدي ارز و انجام عمليات مربوط به حواله هاي ارزي اقدام کنند. دومين ويژگي عمده دستورالعمل جديد سرمايه صرافي ها اين است که به موجب آن،‌ حداقل سرمايه اوليه تاسيس صرافي متعلق به موسسات اعتباري(بانک ها و موسسات اعتباري غير بانکي) و نيز صرافي هاي 7 شهر تهران، کرج،‌ اصفهان، شيراز، مشهد، اهواز و تبريز مبلغ چهل ميليارد ريال و در ساير شهر ها مبلغ بيست ميليارد ريال تعيين شده است. تفاوت ديگر دستورالعمل جديد با دستورالعمل قبلي،‌ حذف برخي شرايط مربوط به ارکان صرافي است که در تزاحم با واقعيت هاي بازار بود. موضوع بسيار مهمي که در ساختار دستورالعمل جديد مورد نظر قرار گرفته است، توجه همزمان به بهبود فضاي کسب و کار و اعمال نظارتي موثر، کارا و هوشمند بوده است به گونه اي که هيچ يک از اين دو امر،‌ تحت الشعاع ديگري قرار نگيرد.
ارجمندنژاد در ادامه، لزوم طي برخي دوره هاي تخصصي توسط ارکان صرافي را از ديگر ويژگي هاي دستورالعمل جديد بر شمرد و اظهار داشت: صرافان مي بايست در اسرع وقت،‌ وضعيت خود را با دستورالعمل جديد تطبيق دهند. 

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

حسابدار رسمی نشده، موسسه‌‏ دار شد!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 10 فروردین 1403