..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ دستورالعمل جدید صدور جواز تاسیس واحدهای صنعتی

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

دستورالعمل جدید صدور جواز تاسیس واحدهای صنعتی

با تصویب محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت دستورالعمل صدور جواز تاسیس و پروانه‌های بهره‌برداری برای طرح‌های واحدهای صنعتی، تصویب و ابلاغ شد. وزیر صنعت، معدن و تجارت دستورالعمل جدید صدور جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری برای طرح‌ها و واحدهای صنعتی را در راستای روان‌سازی صدور پروانه‌ها و آسان‌سازی کار سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی تصویب کرد.



این دستورالعمل که به پیشنهاد معاونت برنامه‌ریزی، معاون امور صنایع و اقتصادی و معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت و با تایید قائم مقام وزیر در امور تولید تهیه شده است، شرایط آسانی را پیش روی متقاضیان سرمایه‌گذاری در طرح‌های صنعتی قرار می‌دهد. بخشی از متن این دستورالعمل به شرح زیر است:
در راستای ساده و روان‌سازی صدور پروانه‌ها و آسان‌سازی کار سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی برخی از شرایط و ضوابط صدور جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری برای ایجاد واحدهای تولیدی اصلاح شد. برای تحقق این امر دستورالعمل‌های قبلی در حوزه سرمایه‌گذاری از مرحله صدور جواز تاسیس تا پروانه بهره‌برداری مورد بازبینی قرار گرفت و ضوابط مورد نیاز در قالب دستورالعمل جدید تهیه شد.  در این دستورالعمل بر مواردی همچون ضرورت رعایت قوانین و مقررات مربوط به احداث و بهره‌برداری از واحدهای تولیدی توسط دریافت‌کنندگان جوازهای تاسیس و پروانه‌های بهره‌برداری، صدور پروانه بهره‌برداری برای شخص حقیقی و حقوقی، رسمیت یافتن تولید بدون کارخانه، الکترونیکی شدن فرآیندها، لزوم داشتن و فعال بودن شناسه کسب و کار برای یکپارچه‌سازی اطلاعات و ارائه خدمات تاکید شده است. در تهیه این دستورالعمل از نقد بعضی از مراجعان و نظرات معاونت‌های برنامه‌ریزی، امور صنایع و اقتصادی، امور معادن و صنایع معدنی، هماهنگی و امور مجلس و برخی از مدیریت‌های ستادی و استانی استفاده شده است.


منبع : مهر

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

تقلب چشمه‌ی زاینده است و دولت پاینده!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 1 اردیبهشت 1403