..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ رازهایی در مورد قیمت گذاری کالاهای مختلف که نمی دانید

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

رازهایی در مورد قیمت گذاری کالاهای مختلف که نمی دانید

 

به گزارش بانکی دات آی آر، قیمت گذاری کالا ها و خدمات مختلف برای خودش رازهایی دارد که در این گزارش به برخی از آنها اشاره می کنیم تا شما بهتر بتوانید انتخاب کنید و تخفیف بگیرید.

‌قيمت از نظرلغوي يعني سنجش، ارزيابي، اندازه و معيار. قيمت در بازار عبارت است از ارزش مبادله‌اي كالا و خدمت كه به صورت واحد پول بيان مي‌شود. هدف تولید کننده از قیمت گذاری کالا آن است که علاوه بر تامین هزینه ها و ادامه حیات صنعت و حرفه اش بتواند سود هم کسب کند.

مهمترین اهدافی که در قیمت گذاری یک کالا وجود دارد عبارت اند از: ادامه حيات،به حداكثر رساندن سود فعلي،به حداكثر رساندن سهم بازار،كشيدن عصاره بازار و پيشرو شدن از نظر كيفيت است.

برای قیمت گذاری یک کالا و یا محصول روش ها و تکنیک های مختلفی وجود دارد که در این گزارش قصد پرداختن به تک تک آنها را نداریم اما به چند نکته کلیدی کاربردی برای شما می پردازیم.

قیمت گذاری بالا

زمانی که محصول یا خدمت منحصر به فرد است که در بازار کمتر مشابهی دارد می توان از این روش قیمت گذاری استفاده کرد تعیین یک قیمت بالا برای محصول با حاشیه سود زیاد زمانی ممکن است محصول یا خدمت لوس باشد و از یک برتری ویژه نسبت به سایر محصولات برخوردار باشد.

دراینجا خرید این محصول انقدر برای ما اهمیت دارد که حاضریم برای دریافت آن کمی بیشتر هزینه کنیم. البته موقع خرید خیلی خودتان را مشتاق نشان ندهید چون روزنه چانه زنی و تخفیف از بین می رود!

قیمت گذاری نفوذی
قیمت ها به طور مصنوعی پایین تر از حد معمول تعیین می شوند از این طریق مشتریان را جذب کنند و در بازار نفوذ کنند پس از دست یابی به این هدف قیمت ها به مرور بالا می رود.

حتما تا حالا بارها و بارها به این چنین مواردی برخورد کرده اید و گفته اید که فروشنده دندان گرد شده! غافل از این که از ابتدا برای شما نقشه داشته. حالا انتخاب با شماست که باز هم کالا را بخرید و یا به سراغ محصول جدیدی بروید.

قیمت گذاری اقتصادی
دراین روش برخلاف قیمت گذاری نقوذی که قیمت ها رامصنوعی پایین می آورند واقعا قیمت پایین است. یعنی با کمک استفاده از به صرفه ترین امکانات محصول ارزان تهییه و دراختیارمشتری می گذارند.

این بهترین شیوه قیمت گذاری از نظر ما مشتری هاست. دم تولید کننده گرم!

قیمت گذاری گذاف
این استراتژی دقیقابر عکس قیمت گذاری نفوذی است در این روش محصول را با قیمت بالا عرضه می کنند و بعد از اینکه تولید کننده های دیگر ترقیب شده و وارد این بازار شدند قیمت ها را کم می کنند.
در این شرایط بر روی مزایای خودشان تاکید می کند و سعی می کنند مشتریان را به خودشان وفادار کنند.

 

قیمت گذاری روانی
این روش زمانی استفاده می شود که مشتری براساس یک احساس تصمیم بگیرد تا یک منطق. مثلا تعیین قیمت 4.99 دلار به جای 5 دلال مثالی برای این روش قیمت گذاری است.

سه تا بخر یکی جایزه بگیر … این روش معمولا در حراجی ها خیلی کاربرد دارد.

برای ما مصرف کنندگان احساس برنده شدن و موفقیت را به همراه دارد . مشتریان معمولا این روش را دوست دارند.

قیمت گذاری بر اساس خط محصولات
در اینجا قیمت گذاری بر اساس خطی از محصولات یا خدمات که داریم تعیین می شود مثلا شستشوی خودرو 2 هزار تومان شستشو و واکس 4 هزار تومان، واکس و موتور شویی 6 هزارتومان، همین طور با افزوده شدن خدمات قیمت بالا می رود.

سیب زمینی سرخ کرده یا ذرت مکزیکی را در نظر بگیرید با طعم های مختلف قیمت هایش هم تغییر می کند اما ماده اولیه همه آنها یکی است.

خوب موقع خریدن چنین محصولاتی پیشنهاد ما این است که به جای پرداختن  به ظاهر آنکه قیمت مناسب تری دارد انتخاب کنید.

قیمت گذاری لوازم جانبی انحصاری

در این روش یک محصول به قیمت مناسب عرضه می شود وقتی به آن وابسته شدید مثل یک ویندوز خاص کامپیوتر اینجا تازه سود آوری شروع می شود با ارائه لوازم جانبی و محصولات جانبی انحصاری کلی پول به جیب می زنند.

ما مشتری ها بسته به میزان وابستگی و نیازمان نمی توانیم از این محصولات جانبی بگذریم.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

انجمن‌‏های حسابداری هفت دست، بالندگی و ارتقا هیچی

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 10 فروردین 1403