..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ زمان های مناسب برای تغییر شغل

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

زمان های مناسب برای تغییر شغل

 

 1-اگر فرصت کاری بهتری برای شما به وجود آمده و در حال حاضر وجود دارد میتوانید کارتان را عوض کنید اما اگر قرار است تازه به دنبال کار جدیدی بگردید پس نباید همین کاری را هم که دارید از دست بدهید. فرصت های شغلی خوب کم هستند.

2-اگر از کاری که انجام میدهید خسته شدید یا این کار برای شما کسل کننده است و تصمیم به تغییر شغل دارید باید ابتدا با خودتان این موضوع را روشن کنید که با توجه به تجربیات قبلی چه کار میتواند با این تجربیات شما ارتباط داشته باشد. ممکن است موقعیت های مختلفی وجود داشته باشد اما همه ی آنها با تجربیات شما هماهنگ نباشد.

 

3-گاهی اوقات خستگی های ذهنی و مشکلات شخصی در زندگی باعث می شود افراد به اشتباه گمان کنند که باید شغل شان را عوض کنند اما همیشه اینگونه نیست کار از زندگی جداست زمانی که سر کار هستید باید به کار فکر کنید البته که روحیات افراد به گونه ای است که نمیتوانند مانع تاثیر گذاری کار و زندگی بر یکدیگر شود اما باید سعی کنید که چاره ای برای از بین بردن خستگی ها پیدا کنید.

 

4-ممکن است در برخی از موارد شما نتوانید پس از مدتی با کاری که انجام میدهید خودتان را وفق دهید و یا اینکه تجربیات کافی نداشته باشید و تصمیم بگیرید کارتان را عوض کنید در این زمان باید تصمیم جدی بگیرید اگر واقعاً نمیتوانید که شغل تان را با موفقیت پیش ببرید پس باید کارتان را عوض کنید.

 

5-گاهی ممکن است روحیات شما با کار سازگار نباشد و نتوانید در کار موفق شوید یا روند کاری شما پیشرفتی نداشته باشد در این صورت که خلق و خوی افراد با کار متناسب نیست افراد میتوانند شغل شان را عوض کنند.

 

6-اگر فرصت شغلی تازه و جدیدی به وجود آمده که از لحاظ درآمد و پیشرفت خیلی بهتر از شغل فعلی شماست پس باید با در نظر گرفتن تمامی ابعاد و ارزیابی کار جدید اقدام به تغییر شغل کنید همیشه دقت کنید که عجولانه تصمیم نگیرید.

 

7-همیشه به یاد داشته باشید که اوایل سال جدید برای پیدا کردن یک شغل یا تعویض آن مناسب تر است زیرا دستیابی به اهداف در هر سال با تغییراتی روبروست بنابراین در ابتدای سال اقدام به تغییر یا استخدام کنید.

 

8-گاهی اهداف شما و برنامه ریزی های شما با کاری که انجام می دهید متفاوت است. یا ممکن است ظرفیت هایی که محل کار شما دارد آنقدر زیاد نباشد که بتوانید پیشرفت کنید یعنی پتانسیل های شما فراتر از ظرفیت های کاری که انجام میدهید باشد در برخی از محیط های کاری پیشرفت خیلی بالاست و امکان ارتقا وجود دارد اگر شما در اینگونه محیط ها قرار ندارید و احساس میکنید که بهتر از تغییر شغل دهید پس باید با بررسی های کامل شغل تان را عوض کنید.

 

9-اگر استعدادها و توانایی های شما در محیط کار نادیده گرفته میشود و از وضعیت کارفرما و نوع کارش راضی نیستید میتوانید شغل تان را عوض کنید. اگر احساس میکنید که کار آن طور که باید انجام نمیپذیرد و فرصت های شما از دست میرود پس باید موقعیت کاری تان را تغییر دهید.

 

10-این را به یاد داشته باشید که تغییر شغل و داشتن کار جدید در هر صورت نیاز به توضیح و تفسیر برای مدیران جدید از کار قبلی تان دارد بنابراین هیچ گاه نباید رفتار شما به گونه ای باشد که با ناراحتی از کاری که دارید دست بکشید بلکه باید برای تغییر شغل اهداف جدی داشته باشید حتما در موقعیت جدید از علت ترک کار قبلی و تجربیات شما در آن سوال میشود بنابراین تغییر شغل کار ساده ای نیست و بدست آوردن یک شغل جدید نیاز به رمان دارد بنابراین سعی کنید در وهله ی اول برای تغییر شغل پیشرفت را در نظر بگیرید.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

چه علی‌‏ الراسیه كه ممیزش هم گريه مي‌‏كنه!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 10 فروردین 1403