..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ شرایط ایرانیان خارج از کشور برای درخواست بیمه

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

شرایط ایرانیان خارج از کشور برای درخواست بیمه

مدیر کل تامین اجتماعی اتباع گفت: حداکثر سن پذیرش درخواست برای ایرانیان خارج از کشور در زمان ثبت تقاضای بیمه تامین اجتماعی، ۵٠سال تمام و حداقل ١٨ سال است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، حسین جودکی با اعلام این مطلب افزود: تمامی ایرانیان خارج از کشور اعم از شاغل یا غیر شاغل که فاقد نظام بیمه ای نزد  سازمان های بیمه گر اجتماعی باشند، می توانند متقاضی  بیمه تامین اجتماعی شوند.
وی اظهار داشت: چنانچه سن متقاضی در زمان ثبت تقاضا بیش از ۵٠سال باشد، پذیرش درخواست وی منوط به دارا بودن سابقه پرداخت حق بیمه قبلی معادل مدت مازاد سنی مقرر خواهد بود.
جودکی افزود: پذیرش درخواست آن عده از متقاضیانی که قبل از تاریخ ارائه تقاضا حداقل دارای ١٠سال سابقه پرداخت حق بیمه هستند از اعمال شرایط سنی مذکور معاف خواهند بود.
مدیر کل تامین اجتماعی اتباع با اشاره به نحوه ارائه تقاضای بیمه ایرانیان خارج از کشور گفت: متقاضیان در کشورهای قطر و کویت به وابسته کار در این کشورها مراجعه و در خواست خود را ارائه کنند و در خصوص سایر کشورها نیز بزودی اطلاع رسانی می شود.
وی گفت: در مقابل، سازمان تامین اجتماعی موظف است حداکثر ظرف مدت ٢ماه از تاریخ ثبت تقاضا، استحقاق یا عدم استحقاق متقاضی را بررسی و نتیجه را اعلام کند و متقاضی نیز ظرف مدت یکماه نسبت به امضا قرارداد و پرداخت حق بیمه مربوطه اقدام کند.
جودکی تصریح کرد: ایرانیان خارج از کشور با پرداخت حق بیمه می توانند از مستمری های بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان برخوردار شوند.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

بالاتر از علی‌‏ الراس که تشخیص نیس!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 10 فروردین 1403