..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ فرایند بیمه‌شدن اتباع بیگانه شاغل در ایران

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

فرایند بیمه‌شدن اتباع بیگانه شاغل در ایران

 
وی در خصوص وقوع حوادث ناشی از کار اتباع بیگانه در ایران خاطرنشان کرد: حوادث ناشی از کار اتباع کشورهای ملحق شده به مقاوله‌نامه شماره 19 سازمان بین المللی کار از شمول بند «ب» ماده 5 قانون تأمین‌اجتماعی مستثنی هستند و نرخ و مأخذ حق‌بیمه آنان طبق آیین‌نامه‌ای است که به تصویب هیات وزیران رسیده است.
 
نصیری درخصوص چگونگی ارائه تعهدات تأمین‌اجتماعی در قبال اتباع بیگانه، گفت: تمامی اتباع بیگانه به استثناء اتباع موضوع بندهای «الف» و «ب» ماده 5 قانون تأمین‌اجتماعی از لحاظ پرداخت حق‌بیمه و برخورداری از مزایای قانونی به جز مقرری بیمه بیکاری همانند سایر بیمه‌شدگان خواهند بود.
 
وی از کارفرمایانی که اتباع بیگانه مشمول قانون تأمین‌اجتماعی را به کار می گمارند خواست با ارائه مدارک معتبر مانند روادید ورود با حق کار مشخص به همراه پروانه کار یا مجوز اشتغال معتبر صادره توسط اداره اتباع بیگانه حوزه محل اشتغال، گذرنامه، فرم تکمیل شده پرسشنامه نامنویسی و لیست پرداخت حق‌بیمه نسبت به ارسال و پرداخت حق‌بیمه آنان مطابق مقررات قانون تأمین‌اجتماعی اقدام کنند.
 
مدیرکل امور فنی بیمه‌شدگان تأکید کرد: کارفرمایان درصورت تأخیر در ارسال لیست و پرداخت حق‌بیمه اتباع بیگانه مشمول، با جرائم مقرر شده در قانون تأمین‌اجتماعی مواجه می‌شوند.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

حسابداری، اختياري!!!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 8 اردیبهشت 1403