..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ قابل توجه مدیران محترم شرکتها و سایر اشخاص حقوقی

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

قابل توجه مدیران محترم شرکتها و سایر اشخاص حقوقی

 

• مؤدیان باید با مراجعه به پایگاه عملیات الکترونیکی سازمان به نشانی WWW.TAX.GOV.IR، نسبت به دریافت نرم افزار الکترونیکی ثبت و ارسال اظهارنامه مالیاتی و راهنمای مربوط، اقدام نموده و پس از تکمیل فرم اظهارنامه و ارسال اطلاعات به سازمان امور مالیاتی کشور، کد رهگیری دریافت نمایند.

 

• به منظور تکریم مؤدیان محترم مالیاتی و افزایش سطح رضایتمندی و کاهش ترددهای غیر ضروری آنان، با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده، ارسال الکترونیکی اظهار نامه های مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۲ با استفاده از شناسه ملی شخص حقوقی (USERNAME) و کد رهگیری پیش ثبت نام (PASSWORD) که در هنگام پیش ثبت نام الکترونیکی تخصیص یافته، کفایت داشته و نیازی به چاپ و ارائه نسخه کاغذی اظهار نامه به واحد مالیاتی نمی باشد.

 

• براساس قوانین و مقررات مصوب، برخورداری از هرگونه معافیت مالیاتی، منوط به تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر می باشد.

 

• سازمان امور مالیاتی کشور علاقه مند است، اشخاص حقوقی با تسلیم اظهارنامه، ترازنامه و حساب سود و زیان در مهلت مقرر قانونی و رعایت سایر مقررات مربوط، ضمن ایجاد زمینه تعامل بیشتر، امکان تعیین درآمد مشمول مالیات از طریق رسیدگی به دفاتر و عدم تعلق ۴۰% جریمه غیرقابل بخشودگی را فراهم آورند. • آن دسته از مؤدیان محترم که قبل از پایان تیرماه سال جاری نسبت به تسلیم اظهارنامه، ترازنامه و حساب سود و زیان و پرداخت مالیات ابرازی خود اقدام نمایند از تسهیلات مالیاتی مقرر در قانون مالیاتهای مستقیم برخوردار خواهند شد.

 

• علی الحساب پرداختی بابت مالیات عملکرد هر سال مالی قبل از سررسید مقرر، موجب تعلق جایزه ای معادل یک درصد (۱%) مبلغ پرداختی به ازای هر ماه تا سررسید مقرر و پرداخت مالیات پس از آن موعد، موجب تعلق جریمه ای معادل ۵/۲% مالیات به ازای هر ماه خواهد بود.

 

• اشخاص حقوقی مکلفند مطابق دستورالعمل موضوع ماده ۱۶۹ مکرر قانون موصوف، ضمن استفاده از صورتحساب فروش کالا و خدمات (مطابق فرم نمونه سازمان) برای معاملات و درج شماره اقتصادی خود و طرف معامله در تمامی صورتحساب ها، فرم ها و اوراق مربوط، فهرست معاملات خود را به صورت فصلی تا یک ماه پس از پایان هر فصل، به صورت الکترونیکی از طریق پورتال سازمان (برخط) یا محیط رایانه توسط نرم افزار قرارداده شده در سایتWWW.TAX.GOV.IR (غیر برخط) مطابق ترتیبات تعیین شده، به اداره امور مالیاتی ذیربط ارائه نمایند.

 

• مرکز پاسخگویی فنی سامانه های مالیاتی از طریق شماره تلفن ۳۵۰۸۷ (۰۲۱) آماده پاسخگویی به سؤالات مؤدیان در خصوص مراحل ثبت اظهارنامه های الکترونیکی در سیستم، می باشد.

 

• به منظور جلوگیری از ایجاد ازدحام خطوط اینترنتی در ارسال اظهارنامه مالیاتی از طریق سامانه عملیات الکترونیکی مالیاتی WWW.TAX.GOV.IR، به مؤدیان محترم مالیاتی توصیه می شود از هم اکنون نسبت به ارسال اظهارنامه مالیاتی اقدام نموده و تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود را به روزهای پایانی تیر ماه موکول ننمایند.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

زدست این تورم داد و بیداد/ هر آن‌چه دیده بیند دل که می‌‏خواد

نویسم نامه‌‏ای به مرکزی بانک/ بخواهم تا دلار هم گردد آزاد!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 6 اردیبهشت 1403