..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ قابل توجه کارفرمایان

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

 

عملیات حسابرسی از دفاتر کارفرمایان (توسط سازمان تامین اجتماعی)  و نحوه اجراي آن در قالب بخشنامه هاي 11و 1/11 و 12 جدید درآمد صورت میگیرد و گردش کار به صورت زیر است :

1. معمولا در خواست انجام حسابرسی از طریق شعبه اي که پرونده مطالباتی شرکت در آن مورد رسیدگی قرار میگیرد و یا محل کارخانه کارگاه هاي تولید صنعتی صورت میگیرد.

2. درخواست مربوطه ،  به موسسات حسابرسی سازمان تأمین اجتماعی در تهران یا شهرستان ذيربط ارسال و گروهی براي رسیدگی و بازرسی از دفاتر قانونی و اسناد مالی شرکت به شرکت مراجعه می نمایند , و یا اسناد و مدارك شرکت را تقاضا می نمایند تا به موسسه حسابرسی ارسال و در محل مؤسسه این حسابرسی صورت میگیرد.

 3. معمولا قبل از انجام حسابرسی , فرم هایی مخصوص براي شرکت مربوطه ارسال میگردد که در آن یک سري اطلاعات در رابطه با دفاتر قانونی و اظهارنامه هاي مالیاتی مورد سوال قرار میگیرد که شرکت پس از تکمیل فرم هاي مربوطه و ارسال آن به موسسه یا شعبه ذي ربط، مراحل بعدي انجام می یابد.

4. مؤسسات حسابرسی سازمان تأمین اجتماعی پس از رسیدگی، مدارك مربوطه را در فرم هاي مخصوص(کاربرگ) وارد و به شعبه ذي ربط که پرونده مطالباتی شرکت در آن رسیدگی میشود ارسال می نمایند , شعبه نیز بر پایه کاربرگها اقدام به تهیه اعلامیه بدهی و ابلاغ به شرکتها مینماید

 

نکته اول :

 شرکتها به استناد مواد 42و43 قانون تأمین اجتماعی حق اعتراض و ارائه مدارکی دال بر رد بخشی از بدهی اعلام شده در صورت عدم پذیرش مبلغ تعیین شده دارند.

نکته دوم :

 

بدهی حق بیمه ناشی از حسابرسی از تاریخ ابلاغ به کارفرما تا 30 روز مشمول جریمه تأخیر نمی باشد و پس از آن اعم از اینکه در مرحله برآوردي باشد یا قطعی ماهیانه 2 %جریمه تاخیر پرداخت به آن تعلق میگیرد.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

یک حساب راست تو حساباش نیست!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 9 فروردین 1403