..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ لیست سیاه کد فروشان اقتصادی

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

لیست سیاه کد فروشان اقتصادی

 

 

 

به گزارش مهر، علی عسگری امروز در نشستی خبری در وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه با وجود ممنوعیت خرید و فروش کد اقتصادی هنوز هم این امر در بخش فعالیت های اقتصادی اتفاق می افتد، سازمان مالیاتی چه اقدامی در این رستا انچام داده است، گفت: متاسفانه پدیده بدی در اقتصاد ما بوجود آمده که عده ای از خریداران و فروشندگان کالا برای برخی از افراد فاکتور صادر می کنند.

 

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه پس از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده موضوع خرید و فروش کد اقتصادی فراگیر شد، تصریح کرد: اما افرادی که این اقدام را انجام می دهند، شناسایی شدند و در لیست سیاه نظام مالیاتی قرار گرفته اند و در سایت مالیات بر ارزش افزوده این موضوع مطرح شده است و هر کسی فاکتور این افراد را بیاورد، اعتبار آنها قبول نیست.

 

وی افزود: در دوره های گذشته تعدادی افراد آگاهانه و ناآگاهانه در بخش مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام کرده و کد مالیات بر ارزش افزوده گرفته اند، اما این موضوع در حال راستی‌آزمایی است و اگر کد فروشی این افراد مشخص شود، در لیست سیاه قرار خواهند گرفت و این موضوع در حال رصد و انجام است.

 

عسگری در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر در مورد رقم مالیات اخذ شده در بخش فروش سکه طلا گفت: طی چند ماه اخیر بانک مرکزی سکه ای را پیش‌فروش نکرده است، بنابراین مالیاتی در این بخش اخذ نشده، سازمان مالیاتی فقط در صورتی که بانک مرکزی سکه ها را به صورت پیش‌فروش عرضه کند، مالیات در این بخش اخذ می کند.

 

مالیات ورزشکاران

 

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در مورد اخذ مالیات از ورزشکاران و فوتبالیست ها گفت: مشکل مالیاتی ورزشکاران و عمدتا فوتبالیست ها مربوط به قراردادهای آنها می شود، به طوری که در زمان قرارداد، باشگاه ها پرداخت مالیات آنها را تقبل می کنند، اما این مالیات را نمی پردازند. این در حالی است که مودی مالیاتی، ورزشکار است نه باشگاه. سازمان مالیاتی اداره ای در تهران برای ورزشکاران مالیات در نظر گرفته تا این موضوع نظام‌مند شود. بنابراین سازمان مالیاتی، مالیات ورزشکاران را از آنها طلب کرده و در صورت عدم پرداخت آنها را ممنوع‌الخروج کرده و یا ماشین‌های آنها را در خیابان متوقف می کند.

 

وی در مورد پرونده مالیاتی بابک زنجانی گفت: سازمان مالیاتی بر اساس رویه ها رسیدگی پرونده های مالیاتی شرکت‌های زیرمجموعه بابک زنجانی را انجام می دهد. این در حالی است که پرونده های فعالیت های اقتصادی شرکت‌های این فرد مانند سایر فعالان اقتصادی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

عسگری در مورد پرداخت وام به بدهکاران مالیاتی گفت: بر اساس ماده ۱۸۶ نظام مالیاتی هر بانکی که بخواهد وامی را پرداخت نماید، باید از سازمان امور مالیاتی کشور گواهی اخذ کند، مبنی بر اینکه فعال اقتصادی بدهی مالیاتی ندارد. در گذشته این موضوع به صورت کاغذی انجام می شد. بنابراین دارای انحرافات زیادی بود ما برای رفع این مشکل نرم افزاری را طراحی و از دو ماه پیش در تمام بانک ها عملیاتی کردیم، اما کانون بانک ها به ما اعلام کرد که از این نرم افزار استفاده نمی کند. بر این اساس در جلسه ای در بانک مرکزی با حضور رئیس کل بانک مرکزی و وزیر امور اقتصادی و دارایی طیب‌نیا اعلام کرد که بانک ها باید از طریق این سیستم استعلام بگیرند و کار را در چارچوب همین سیستم دنبال کنند.

 

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور رقم درآمدهای مالیاتی طی ۱۰ ماهه نخست امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل را دارای رشد ۳۰ درصدی اعلام کرد و افزود: درآمدهای مالیاتی مستقیم در این مدت ۱۶ درصد رشد و ارزش افزوده ۷۴ درصد رشد داشته است.

 

وی ادامه داد: در این مدت ۸۳ درصد درآمدهای مالیاتی محقق شده است. این در حالی است که طی سه چهار ماه پایانی هر سال تحقق درآمدهای سرعت می گیرد. بنابراین پیش بینی می شود که ۹۰ درصد درآمدهای مالیاتی امسال محقق شود.

 

عسگری مجموع درآمدهای مالیاتی امسال را ۳۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این رقم نسبت به معادل ۱۲ ماه سال گذشته که ۳۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده، بیشتر بوده است.

 

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در کمیسیون اقتصادی مجلس به نتیجه رسیده و در هفته جاری کلیات آن در صحن به تصویب رسید، افزود: به محض اتمام تصویب لایحه بودجه ۹۳، ادامه بررسی جزئیات لایحه مذکور در مجلس انجام می شود و تا قبل از پایان سال این موضوع نهایی خواهد شد.

 

وی از اجرای طرح جامع مالیاتی به صورت پایلوت در تهران، اصفهان و کرمانشاه و برنامه گسترش آن خبر داد و گفت: از تیر ماه سال آینده این طرح به صورت ملی در استان های هدف پیاده سازی می شود.

 

معوقات مالیاتی

 

عسگری، رقم معوقات مالیاتی را ۱۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و با بیان اینکه کل معوقات مالیاتی به روز رصد می شود، گفت: از این رقم حدود ۶ هزار میلیارد تومان مربوط به معوقات جرایم است و در اصل ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اصل معوقات مالیاتی است.

 

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه این همه طیف‌ها از بدهکاران مالیاتی هستند، گفت: سالانه حدود ۲ هزار میلیارد تومان از این بدهی ها وصول می شود، اما جریان معوقات مالیاتی، جریانی سیال است.

 

وی از اختصاص شماره منحصر به فرد اقتصادی به همه فعالان اقتصادی در آینده ای نزدیک خبر داد و بیان کرد: بر این اساس دیگر فعالان اقتصادی بدون شماره اقتصادی آزادی عمل نخواهند داشت. در حال حاضر نزدیک به ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار مودی برای اجرای این طرح ثبت نام شده اند و ثبت نام ۳۰۰ هزار نفر دیگر باقی مانده است.

 

عسگری در مورد بخشش جرایم مالیاتی گفت: امسال در قانون بودجه برای فعالیت های تولیدی، بخشودگی جرایم مالیاتی را پیش‌بینی کردیم و مهلتی برای آن در نظر گرفتیم که اگر در آن مهلت اصل مالیات را بپردازند، جرایم آنها بخشوده می شد. همچنین به مدیران تفویذ اختیار داده شد که اگر مودی مالیاتی در موعد مقرر مالیات خود را بپردازد، بخشی از جرایم آنها بخشوده می شود. این در حالی است که سقف های بخشودگی برای این موضوع افزایش داده شد و در استان ها نیز مدیران خود این موضوع را تعیین تکلیف می کردند.

 

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: از رقم ۳۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی، یک هزار و ۷۳۴ میلیارد تومان مالیات دولتی و دو هزار و ۱۹۸ میلیارد تومان مالیات بخش خصوصی بوده است، یعنی ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مجموع مالیات حقوق‌بگیران است.

 

وی از کاهش ۳۰ درصدی تعداد ممنوع‌الخروج‌های مالیاتی در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و دلیل آن را تغییر سقف مالیات ممنوع‌الخروج‌های مالیاتی اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه سقف آن از ۵۰۰ میلیون تومان به بالا در نظر گرفته شده است بسیاری از افراد از سقف ممنوع الخروج های مالیاتی خارج شده است.

 

عسگری خاطر نشان کرد: شرکت ملی نفت در سال جاری ماهیانه ۱۳۴ میلیارد تومان مالیات علی‌‌الحساب به سازمان امور مالیاتی می پردازد.

 

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

رشوه که از در وارد شه، بندها(ی حسابرسی) از در دیگه می‌ره بیرون!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 30 فروردین 1403