..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ متن کامل آیین نامه اجرایی ماده ۱۳۴( با توجه به آخرین اصلاحات تا ۳۱ /۴/ ۱۳۹۴ ) قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۱۳۸۰

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

متن کامل آیین نامه اجرایی ماده ۱۳۴( با توجه به آخرین اصلاحات تا ۳۱ /۴/ ۱۳۹۴ ) قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۱۳۸۰

 

ماده ۱ . درآمد مهدکودک ها در مناطق کمتر توسعه یافته و روستاها ، مدارس ابتدایی ، راهنمایی ، متوسطه ، فنی و حرفه ای و آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد دارای مجوز از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی/ غیردولتی حاصل از تعلیم و تربیت شامل کلیه درآمدهای مرتیط با تعلیم و تربیت طبق مجوز صادر شده از وزارتخانه ذی ربط می باشد .

تبصره ۱ . درآمد حاصل از فعالیت اقتصادی و غیرمرتبط با موضوع تعلیم و تربیا طبقرمقررات مربوط و سایر فعالیت های خارج از شمول مجوز مذکور مشمول مالیات می باشد .

تبصره ۲ . درآمدهای حاصل از برگزاری فعالیتهای فرهنگی و سمینارها یا دوره های آموزشی این گونه موسسات نیز مرتبط با فعالیت تعلیم و تربیت محسوب می شود و از پرداخت مالیات معاف می باشد .

تبصره ۳ . مدارس : واحدهای آموزشی و پرورشی دارای مجوز از وزارتخانه ذی ربط که آموزش های رسمی شامل پیش دبستانی ، ابتدایی ، متوسطه ، فنی و حرفه ای ، پیش دانشگاهی و مدارس از راه دور می باشند که مطابق دوره های تحصیلی خدمات آموزشی ارایه می نمایند .

تبصره ۴ . منظور از موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی/ غیرولتی موسساتی است که بر اساس مجوز وزارتخانه های علوم ، تحقیقات و فناوری و بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی حسب مورد و آیین نامه تاسیس موسسات آنوزش عالی غیردولتی/ غیرانتفاعی تاسیس و با برگزاری دوره های آموزشی نسبت به صدور گواهی نامه مورد تایید وزارتخانه های یادشده در مقاطع تحصیلی دانشگاهی اقدام می نمایند .

تبصره ۵ . منظور از آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد ، آموزشگاهی است که دارای مجوز از سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور بوده و در آن يک يا چند رشته براساس برنامه هاي مصوب و مطابق با استانداردهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، آموزش داده می شود .

ماده ۲ . درآمد موسسات نگهداري معلولان ذهني وحرکتي داراي پروانه فعاليت از مراجع ذي ربط , بابت نگهداري معلولان ذهني و حرکتي از ماليات معاف است . هرگونه درآمد ديگر حاصل از فعاليت هاي مغاير با پروانه فعاليت طبق مقررات مربوط مشمول ماليات خواهد بود .

تبصره . درآمد مؤسسات نگهداری معلولين ذهنی يا حركتی در خصوص اشخاصی كه بر اثر ضايعات جسمی يا روانی يا ذهنی يا توأم به صورت دايم دچار اختلال سلامت و كارايی شده اند از جمله سالمندان ناتوان كه توسط كميسيون پزشكی سازمان بهزيستی معلول شناخته می شوند و به صورت روزانه يا شبانه روزی از اشخاص مزبور نگهداری مي نمايند و همچنين ارايه خدماتی نظير خدمات آموزشی و پزشكی و توانبخشی موسسات مزبور در داخل مركز يا با اعزام نيرو به محل زندگي معلول جزيی از فرآيند نگهداری محسوب و از پرداخت ماليات معاف خواهد بود.

ماده ۳ . درآمد باشگاه ها و موسسات ورزشي داراي مجوز از سازمان تربيت بدني حاصل از فعاليت هاي منحصراً ورزشي از پرداخت ماليات معاف است . منظور از فعاليت هاي ورزشي , آن نوع فعاليت و رشته ورزشي است که براساس مجوز مرجع ذي ربط تعيين مي شود و توسط باشگاه ها و موسسات ورزشي انجام مي پذيرد .

تبصره ۱ . درآمد باشگاه ها و مؤسسات ورزشي داراي مجوز از مراجع ذي ربط از محل تبليغات، نقل و انتقال يا معاوضه ورزشكار، فروش لوازم متضمن نشان و يا مشخصات باشگاه و مؤسسه ورزشي و همچنين كمك هاي دريافتي آنها از دولت و يا مؤسسات دولتي براي انجام خدمات ورزشي، درآمد ناشي از فعاليت ورزشي تلقي مي گردد. ساير فعاليت هاي اقتصادي باشگاه ها و مؤسسات مذكور و نيز فعاليت هاي ورزشي فاقد مجوز مشمول ماليات مي باشند.

 

تبصره ۲ . كليه درآمد فدراسيون هاي بين المللي و فدراسيون هاي ورزشي و كميته ملي المپيك ناشي از برگزاري مسابقات ورزشي در ايران نيز از معافيت مندرج در اين ماده برخوردار است.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

حسابدار بی‏کار، خواب تنخواه می‏بینه!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 10 فروردین 1403