..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ مشمولان جدید بیمه بیکاری تعیین شدند

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

مشمولان جدید بیمه بیکاری تعیین شدند

 

به گزارش مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص اختلاف مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان در مورد طرح بیمه بیکاری در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

مجمع تشخیص مصلحت نظام ایراد شورای نگهبان در خصوص بار مالی طرح بیمه بیکاری را پذیرفته اما به دلیل بودجه ای که در قانون بودجه سال 92 برای این طرح در نظر گرفته شده بود اعلام کردند که مجلس و دولت برای اجرای این طرح تفاهم کنند.

پس از قرائت نظر مجمع تعداد زیادی از نمایندگان به این نظر اعتراض کردند. آنها معتقد بودند مجمع تشخیص حق ندارد تکلیف به تفاهم دولت و مجلس در خصوص طرحی کند بلکه باید نظر قطعی خود را در خصوص ایراد شورای نگهبان به طرح مجلس اعلام نماید.

پس از اظهارات مخالفان و موافقان این طرح، مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور مخالفت دولت با این طرح را اعلام کرد و گفت: در صورتی که راهی به لحاظ آیین نامه ای وجود دارد که بتوان این طرح را از دستور کار مجلس خارج کرد، باید انجام شود.

وی تاکید کرد: امسال 2 هزار میلیارد تومان برای اجرای بیمه بیکاری پیش بینی شده اما برای سالهای آینده تحمل این بار برای دولت امکان پذیر نیست.

احمد توکلی نماینده مردم تهران نیز پس از اعلام نظر دولت گفت: هیچ ابهامی در این طرح وجود ندارد. مجمع بررسی این طرح را در مجلس منوط به تفاهم دولت و مجلس کرد، دولت هم اعلام کرد که با این طرح مخالف است، بنابراین طرح بیمه بیکاری در مجلس قابل رای گیری نیست.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی تذکر توکلی را وارد ندانسته و برای این طرح رای گیری کرد.

کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در بررسی این طرح در راستای اعمال نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام مواد 6 تا 25 طرح بیمه بیکاری را که مشمولین بیمه بیکاری را تعیین می کرد، حذف کرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز این اصلاح را پذیرفته و با 168 رای موافق، 28 رای مخالف، 10 رای ممتنع از مجموع از 227 نماینده حاضر در مجلس این اصلاح را به تصویب رساندند. پس از آن نیز موادی از طرح اصلاح ویرایشی شد تا نظر مجلس در خصوص مشمولین بیمه بیکاری به طور کلی از این طرح حذف شود.

بر اساس ماده ای از این طرح بیکار متقاضی کار این قانون فرد ذکوری است که به سن 25 سالگی رسیده و یا فرد اناثی می باشد که سرپرست خانوار، بدسرپرست یا خودسرپرست است و حرفه یا مهارتی دارد که به تایید سازمان آموزش فنی و حرفه ای رسیده است و در مراکز کاریابی دولتی تعیین شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت نام کرده و حداقل به مدت یک سال پیگیر اشتغال خود باشد و پرداخت حق بیمه یا سابقه اشتغال برای وی الزامی نیست.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

اون قدر ممیز دیده که حسابدار شده

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 9 فروردین 1403