..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ مدیریت مالی در زندگی

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر اولین راه کاری که باید در مدیریت هزینه ها استفاده کرد میزان مصرف پول است. مثلا اینکه پولی را که مصرف میکنیم کجا و چگونه استفاده میشود بسیار مهم است. گاهی اوقات عدم وجود برنامه ریزی در مدیریت مالی در زندگی باعث میشود که هزینه های بی مورد برای کالاهای غیر ضروری پرداخت کنیم.

 

 

بهترین کار برای جلوگیری از مصرف هزینه های بی مورد این است که ماهیانه به بررسی هزینه هایی که پرداخت کرده ایم، کالاهایی که خریداری کردیم و پولی که بایت خرید هر چیزی خرج نمودیم را یادداشت کنیم تا بودجه بندی و ارزیابی آنها ساده تر باشد.

 

در این میان خیلی از هزینه ها میتوانند حذف شوند یا اینکه میتوان هزینه های غیر ضروری را با برنامه ریزی مدیریت کنیم. همیشه ابتدا هزینه هایی را که دارید یادداشت کنید و در نهایت هر ماه آنها را محاسبه کنید. بهتر است یک برنامه ای برای بودجه بندی خود داشته باشید.

 

بودجه بندی برای هر کالا و یا هزینه ای که میخواهید انجام دهید میتواند به مصرف بهتر پول و جلوگیری از هزینه های بی مورد کمک کند. با بودجه بندی هزینه ها برای پرداخت قبوض و شارژ ماهیانه هم برنامه ریزی بهتری وجود خواهد داشت. چون پرداخت هزینه های آب و برق و گار و…  قابل کنترل هستند و میتوان در آنها صرفه جویی کرد.

 

حتی خرید کالاهای غیر ضروری را هم میتوان با صرفه جویی هزینه ها در قسمت های دیگر راحتتر مدیریت کنیم. و وقتی که برای یک ماه برنامه ریزی وجود داشته باشد در انتها میتوان خیلی از هزینه های غیر ضروری را حذف و یا کمتر از قبل کرد. با مدیریت هزینه ها میتوان یک پس انداز خوب هم داشت چون پس انداز باعث میشود که در مواقع ضروری لازم نباشد که برنامه ریزی های مالی را تغییر دهیم چون برخی از مواقع یکسری از هزینه ها مثل هزینه های درمانی، خریدهای ضروری و… نیاز به پس انداز کافی دارند پس این مدیریت صحیح میتواند در مواقع ضروری هم پس اندازی ایجاد کند.

 

داشتن یک حساب پس انداز بانکی هم برای مدیریت هزینه ها بسیار خوب خواهد بود این حساب بانکی یک حساب جداگانه است که میتوان از آن برای پس انداز ماهیانه استفاده کرد و البته این حساب پس انداز میتواند در مواقع ضروری هم مورد استفاده قرار بگیرد.
صرفه جویی اندک در هزینه ها میتواند به یک پس انداز خوب کمک کند سعی کنید که برای خریدهای خود هر کالایی را با بودجه بندی مناسب تهیه کنید تا برای کالاها بودجه به تناسب نیازی که به کالا دارید و اولویت آنها هزینه پرداخت کنید.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

از بندهای گزارش كم كن و بر کیفیت گزارش افزا!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 31 فروردین 1403