..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ مشوق های مالیاتی برای فعالان اقتصادی حوزه گردشگری و زیارتی

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

مشوق های مالیاتی برای فعالان اقتصادی حوزه گردشگری و زیارتی

اطلاعیه

مشوقهای مالیاتی برای فعالان اقتصادی حوزه گردشگری و زیارتی محاسبه مالیات با نرخ صفر (معافیت مالیاتی )برای درآمدهای خدماتی هتلها و مراکز اقامتی گردشگری و دفاتر گردشگری و زیارتی (موضوع ماده ۱۳۲ )م.م.ق

براساس اصلاحیه اخیر قانون مالیاتهای مستقیم مصوب /۱۳۹۴ ۳۱/۴ کـه از ابتـدای سـال ۱۳۹۵ لازم الاجـرا مـی باشـد، فعالیـت هـای ایرانگردی، جهانگردی، گردشگری و زیارتی به شرح ذیل مشمول معافیتهای مالیاتی میشوند:

۱-       درآمد ابرازی ناشی از خدمات هتلها و مراکز اقامتی گردشگری که از تاریخ /۱۳۹۵ ۱/۱ از طـرف مراجـع قـانونی ذیـ ربط برای آنها مجوز صادر میشود، به شرح جدول زیر با ، نرخ صفر مشمول مالیات میباشند.

 

 

۲-       صد درصد درآمد ابرازی دفاتر گردشگری و زیارتی دارای مجوز از مراجع ذیربط که از محل جذب گردشگران خارجی یا اعزام زائر به عربستان، عراق و سوریه تحصیل شده باشد ، مشمول مالیات به نرخ صفر میباشد.

نحوه اعمال معافیت

معافیتهای مالیاتی این گروه از مودیان به صورت اعتبار مالیاتی در قالب مالیات با نرخ صفر اعمال میگردد. مودیان مشمول مالیات با نرخ صفر، مکلف ند در مواعد مشخص با رعایت ترتیبات مذکور در قانون مالیـات هـای مسـتقیم، اظهارنامـه خـود شـامل ترازنامـه و حساب سود و زیان، دفاتر قانونی ، اسناد و مدارک حسابداری حسب مورد، مربوط به درآمـدهای خـود را بـه سـازمان امـور مالیـاتی کشور تسلیم نماید .

درآمد مشمول مالیات مؤدیان براساس مستندات، مدارک و اظهارنامه تسلیمی تعیین و سپس مالیات آنهـا بـا نـرخ صفر محاسبه میشود.

شرایط بهره مندی از معافیت و اعمال مالیات به نرخ صفر

 الف – برای فعالیت خود دارای مجوز قانونی از مراجع ذیصلاح باشند.

 ب – مودیان می بایست اظهارنامه مالیاتی، شامل ترازنامه وحساب سود و زیان، دفاتر قانونی، اسناد و مدارک حسابداری خـود را در مواعـد مقـرر قانونی به سازمان امور مالیاتی کشور تسلیم نمایند .

ج – مودی درآمدهای خود را به نحو کامل و شفاف به سازمان امور مالیاتی ابراز نماید زیرا مالیات با نرخ صفر صرفاً شامل درآمـد ابـرازی، بجـز درآمدهای کتمان شده میباشد .

منبع:رسانه مالیاتی ایران

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

هزار تا حساب می‌‏سازه یکیش کتاب نداره!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 6 اردیبهشت 1403