..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ نحوه محاسبه کميسيون معاملات املاک

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

نحوه محاسبه کميسيون معاملات املاک

 

يکي از موضوعاتي که در بنگاه‌هاي املاک به چالشي ميان بنگاه‌ها و متعاملين منجر مي‌شود چگونگي محاسبه کارمزد مشاوران است و از آنجاييکه اغلب مردم با فرمولي که بنگاه هاي املاک براي دريافت حق الزحمه خود دريافت مي‌کنند آشنايي ندارند، يا ارقام بيشتري را مي‌پردازند و يا اينکه مبلغ تعيين شده را درست نمي‌دانند.

اما محاسبه اين کميسيون يک فرمول ساده دارد که براي تمامي معاملات اجرا مي‌شود و رعايت نکردن اين فرمول از سوي بنگاه هاي املاک تخلف محسوب مي‌شود.

براين اساس قانون آنچه که بنگاه‌هاي املاک مي‌توانند دريافت کنند به اين شرح است:

براي معاملات املاک تا ۳۰ ميليون تومان از هر طرف معامله نيم درصد مبلغ معامله

براي معاملات املاک از ۳۰ ميليون تومان تا ۵۰ ميليون تومان علاوه بر نيم درصد اول، ۷۵ صدم درصد و براي مازاد آن نيم درصد از هرطرف از معامله

براي معاملات از ۵۰ ميليون تومان تا ۱۰۰ ميليون تومان، براي ۳۰ ميليون تومان اول نيم درصد، مازاد آن تا ۵۰ ميليون ۷۵ صدم درصد و و براي مازاد آن تا ۱۰۰ ميليون تومان نيم درصد کارمزد از هرطرف معامله دريافت مي شود.

براي معاملات املاک بيش از ۱۰۰ ميليون تومان، براي تا ۱۰۰ ميليون طبق بندهاي ۱، ۲، ۳ و براي مابقي آن ۲۵ صدم درصد به عنوان کارمزد از هر طرف معامله دريافت مي شود.

براي کارمزد اجاره يک چهارم اجاره ماهيانه از هر طرف معامله

 

بنابراين دوطرف معامله مي توانند کميسيون بنگاه هاي املاک را بر اين مبنا محاسبه کرده و به بنگاه ها بپردازند تا از بروز مشکلات بعدي که ناشي از پرداخت بيش از نرخ واقعي کميسيون است جلوگيري شود.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

از گير حسابرس در اومد، گير ممیز افتاد

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 6 اردیبهشت 1403