..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ پس انداز را یاد بگیریم

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

پس انداز را یاد بگیریم

 

 

به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر اهداف ما همگی با برنامه ریزی به دست می آید پول پس انداز کردن هم باید جزئی از اهداف مهم در زندگی باشد و البته با برنامه ریزی خوب میتوانید به این مهم دست یابید. اگر هزینه های ماهیانه و حساب و دخل و خرج تان را خوب ارزیابی کنید پولی باقی میماند تا پس انداز کنید.

 

ساده ترین راه برای پس انداز این است که برنامه ای ماهیانه از حساب و کتاب خود تهیه کنید هرآنچه که در یک ماه باید پرداخت شود و هرآنچه که از حقوق یا درآمد ماهیانه خود دارید تمام اینها را مورد بررسی قرار دهید هر چیزی را که بیهوده بابت آن پولی پرداخت میکنید مثل خرید کالاهای غیر ضروری را حذف کنید پس از آن هزینه های ضروری تر را در اولویت قرار دهید اگر بدهی یا قسطی را پرداخت میکنید باید در اولویت شما قرار بگیرد و در نهایت نوبت به صرفه جویی میرسد هر فردی میتواند در زندگی با کمی توجه و دقت صرفه جویی کند.

 

حتی اگر درآمد هم اندک باشد با صرفه جویی میتوانید پس انداز داشته باشید یکی از راههای صرفه جویی استفاده از حمل و نقل عمومی است. مطمئنا ماهیانه هزینه هایی را بابت آب و برق و … میپردازید با اندک صرفه جویی در این مسائل میتوانید پول باقی مانده را پس انداز کنید.

 

بدهی ها همیشه مانع پس انداز کردن میشوند بنابراین باید در پول قرض گرفتن و پرداخت اقساط وام و… برنامه ریزی و بودجه بندی کنید چون بدهی مانع پس انداز شما خواهد شد. همیشه نباید دید شما نسبت به پس انداز جمع آوری پول زیادی باشد بلکه این پول ممکن است در مواقع اضطراری کمک هزینه ای برای شما تلقی شود اگر اندوخته ای هرچند اندک داشته باشید در مواقع ضروری از گرفتن قرض و وام و… در آسودگی خاطر خواهید بود. زیرا پس انداز به شما کمک میکند تا دردسر های بدهی را نداشته باشید.

 

اهداف شما در پس انداز کردن خیلی به انگیزه تان کمک خواهد کرد تا این کار را با تلاش هرچه بیشتر انجام دهید. اهداف از پس انداز میتواند کوتاه مدت یا بلند مدت باشد. مثلا ممکن است به فکر خرید خانه باشید یا خودرو یا حتی یک وسیله ای که در منزل نیاز دارید این اهداف مدت زمان متفاوتی را نیاز دارند تا پولی برای آنها پس انداز شود. البته برای خرید خانه و خودرو اغلب سراغ وام یا قرض گرفتن میرویم اما شاید اگر از همان ابتدای جوانی در درآمد زایی اندوخته ای داشته باشیم حداقل کمتر به این وام ها و قرض ها نیاز پیدا کنیم.

 

برای زندگی شخصی هم باید سرمایه گذاری کرد فقط سرمایه گذاری مربوط به حیطه ی کاری نیست در زندگی حتما نیاز به پول داریم و این خیلی مهم است که برنامه ریزی برای مدیریت پول در زندگی داشته باشیم. برای اینکه موفقتر عمل کنید باید چارچوب زمانی را برای خودتان در نظر بگیرید مثلا مدت زمانی که میخواهید برای خرید خانه اقدام کنید از یک تا دو سال به برنامه ریزی مالی نیاز دارید. هر گونه هدفی در زندگی نیاز به برنامه ریزی دارد پس انداز هم وابسته به برنامه ریزی مشخص است.

 

صرفه جویی را در هر هفته انجام دهید حتی مبالغ کم هم برای شروع خوب است در این صورت عادت میکنید که این کار را انجام دهید پس از آن این عادت خوب شما را از خرج کردن های زیاد و بی مورد دور میکند و بهتر میتوانید مدیریت پول را با موفقیت انجام دهید.

 

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

به مشاور مالی گفتن بساطتو جمع كن، دستشو گذاشت دم دهنش!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 10 فروردین 1403