..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ پیشنهاد هایی برای گذراندن آخر هفته آرام و کم هزینه

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

پیشنهاد هایی برای گذراندن آخر هفته آرام و کم هزینه

 

 

به گزارش بانکی دات آی آر، برای خوش گذراندن اصلا لازم نیست شاخ غول شکست، به جزایر قناری سفر کرد و از تفریحات خیلی گران استفاده کرد اما اگر امکاناتش را دارید خوب لذت ببرید اگر هم از جمله مایه دار هایی که خوشی زده زیر دلتان و اسکی ، پاراگرایدر و بانجی جامپینگ و سفر با هواپیمای تفریحی بر فراز تهران دلتان را زده!! این تفریحات را امتحان کنید:

 

1. صبحانه شاهانه

 

یک گام اساسی برای لذت بردن از یک روز تعطیل شکم چرانی است، بعد از یک خواب بی استرس و نگرانی تاخیر خوردن سرکار و دیر رسیدن، شروع یک روز خوب با یک صبحانه شاهانه می چسبد.

 

اصلا مقصود مان نیست با خوردن کله پاچه و حلیم بوقلمون خرج روی دستتان بگذارید و چربی و کرسترول را به خونتان راه بدهید (البته هراز چند گاهی بدم نیست) اما پیشنهاد ارزان ما این است که مانند پادشاهان با خودتان برخورد کنید نان را گرم کنید یا یک روز به افتخار خودتان بله فقط به افتخار خودتان و اعضای خانواده دوست داشتنی تان  صبح از خانه بیرون بزنید و نان تازه بخرید .

 

خیار ، گوجه، انگور، هندوانه، طالبی و… هر چه که در خانه دارید را خیلی شیک و مجلسی خرد کنید پنیر در کنارش یک چای تازه دم ،تاکید می کنم همه را به دقت و خیلی شیک ،مثل هتل های 5 ستاره برای خودتان بچینید. دستمال سفره، شکرپاش و…. فراموش نشود با کلاس باشید محض دل خوشی خودتان و اعضای خانواده.

 

پیش از خوردن یک وعده غذا شکل ، رنگ و بوی آن است که انسان را جذب می کند هر از چند گاهی برای اصلی ترین وعده غذایی یعنی صبحانه وقت بگذارید.

 

در فصل زمستان برای خودتان آب پرتقال بگیرید، شیر وعسل و هر چه امکانات خانه بهتان اجازه می دهد را با بهترین شکل و آرامش صرف کنید.

 

نوش جان

 

2. ریلکس کردن

 

برای به دست آوردن آرامش لازم نیست کلاس یوگا، پیلاتس و … بروید اگر امکانش را دارید خیلی ام خوب اما خیلی ها را سراغ دارم که همه این کلاس ها را می روند اما فقط خودشان را گول می زنند و از آرامش خبری نیست.

 

پیشنهاد آرامشی ما برای شما این است موبایل،اینترنت، تلویزیون، خدای نکرده ماهواره! و…. را برای نیم ساعت خاموش کنید. در وضعیتی که به شما آرامش می دهد قرار بگیرد ،ایستاده ،نشسته و یا خوابیده سعی کنید عوامل آلودگی صوتی را به حد اقل برسانید چشم هایتان را ببندید.

 

یک سطل آب ولرم ،اندکی نمک و آب لیمو فراهم کنید و پایتان را در آن بگذارید. به هیچ چیز فکر نکنید و ذهنتان را از همه چیز خالی کنید.

 

بعد از نیم ساعت پا هایتان را بشوییدو از آرامشی که بدست آوردید لذت ببرید. انجام این کار با اعضای خانواده لذت بیشتری دارد.

 

3. نظافت

 

نه استرس به خودتان راه ندهید قرار نیست روز تعطیل از شما کار بکشیم و خسته تان کنیم بلکه بر اساس اصول فنک شویی وقتی محیط اطرافمان را مرتب و جمع وجور می کنیم خودمان هم به آرامش می رسیم و انرژی مثبت می گیریم.

 

به اطراف نگاه کنید بادقت هرچیزی که آرامش شما را مختل می کند و نشانه اختشاش و بی نظمی است مرتب کنید به این ترتیب اندکی کالری می سوزانید، تحرک می کنید و همچنین به آرامش اعصاب و روانتان و تمیزی محیط اطرافتان کمک می کند.

 

4. تجربه تازه

 

ما معمولا یک روتین و فرایند چرخشی معمول برای روزهای تعطیل که در منزل هستیم در نظر داریم مشاهده یک مسابقه یا برنامه ورزشی، خواب وسط روز، کتاب خواندن،خرید رفتن ،سر زدن به اقوام و…

 

این هفته به خودتان قول بدهید یک کار غیر منتظره بکنید فقط برای خودتان، مثلا آقایان می توانند آشپزی برای اعضای خانواده را امتحان کنند، خانم ها نگاهی به آینه بیندازند و تغییر در چهره و ظاهرشان ایجاد کنند به جایی که دوست داشتید سر بزنید و کار اجازه نمی دهد برویدو…

 

این بخش از برنامه کاملا ابتکاری است و از شما می خواهد یک تجربه تازه داشته باشید ،شاید این هفته هوس کرده باشید خواب وسط روز را که سال هاست تجربه نکردید امتحان کنید انتخاب با شماست.

 

5. سر زدن به کمد لباس

 

اثبات شده زیر و رو کردن قفسه لباس ها از اکتشاف هیجان انگیز در جنگل های آمازون شگفت آور تر است چیزهایی کشف می کنید که باورتان نمی شود.

 

لباس ها و جیب هایتان را بگردید از یک جیب هم غافل نشوید. در آخر سفر اکتشافی احتمالا  چند دست لباس فراموش شده، مقادیر دستمال کاغذی مصرف شده، مبلغی پول که فراموش کرده بودید، چند کمربند و دکمه سردست ، واکس کفش و…. کشف خواهید کرد!

 

هیجان انگیز است.

 

6. دفترچه تلفن گردی

 

این روزها حافظه تلفن همراه جایگزین دفترچه تلفن شده اما هنوز خیلی ها دفترچه تلفن قدیمی دارند مهم نیست دفترچه تلفن موبایل جدید،قدیم و یا دفترچه تلفن کاغذی باشد مهم این است که قدیمی و کمتر استفاده شده باشد. یکباره یاد آدم هایی که مدت هاست خبری ازشان ندارید ،جاهایی که دیگر با آنها ارتباطی ندارید و کلی خاطره خواهید افتاد. بفرمایید نستالژی مجانی. شاید سبب خیر شویم به چند نفر که خبری از شان ندارید یک زنگی بزنید و چند نفری  را هم ملاقات کنید.

 

ازیک همکلاسی قدیمی گرفته تا همسایه محله قبلتان.

 

7.مراسم بی خیالش

 

این مراسم با شکوه و به یاد ماندنی یک روش عالی تخلیه روانی رایگان بوده که در آخر همه هفته ها پیشنهاد می شود مراسم به این ترتیب است که یک گوشه اتاق یا پذیرایی که دنج و دوست داشتنی است انتخاب می کنید بعد تصمیم می گیرید مراسم باشکوه را انفرادی برگزار کنید و یا دسته جمعی بعد به تنهایی و یا به همراه دیگران می نشینید.

 

به هفته ای که سپری شد فکر می کنید و به انتخاب ها، اتفاقات و افرادی که آزارتان داده اند فکر می کنید و اسم مکان،اشخاص،وسایل و هر چیزی که آزارتان داده را کشف کرده و یک به یک با دلیل نام می بریم.

 

بعد هم با ذکر عبارت بی خیالش آن موضوع را از ذهن بیرون می کنید یک جرعه آب خنک هم می نوشید. اصلا نخندید دیوانه نشدم در خانواده های ایرانی این روزها کمتر با هم حرف می زنیم شاید این مراسم ساده باعث شود،پدر،مادر، خواهر وبرادرهایتان ،همسر و فرزندانتان  و همچنین خودتان از دغدغه های ذهنی ، آنچه آزارتان می دهد و مشکلات با هم حرف بزنید و بسیاری گره های به ظاهر کور باز شود شاید صمیمیت از دست رفته در خانه باز گردد و شاید چیزی را درمورد عزیزانتان کشف کنید که فکرش را نمی کردید.

 

گفتن بی خیالش تنها کافی نیست اشتباهات خودتان، دیگران،خرابی اتوبرقی، رایانه و…. را بی خیال می شوید قلبا و سعی می کنید آنچه قابل درست کردن است را با فکر و مشورت دیگران کشف کنید. شاید ابتدا مقاومت کنید خودتان و هم سایرین اما یختان که آب شود می بینید چند ساعت حرف برای گفتن دارید.

 

آرامش این مراسم از خیلی تفریحات و حتی پیکنیک در دامان طبیعت بیشتر است به شرط آنکه قوانین گوش دادن، قضاوت نکردن، همدردی را بکار ببرید و مسائل دیگران هرچند در ذهنتان کوچک باشد را کوچک نشمارید.

 

شاید گم شدن عروسک محبوب دخترتان بزرگ ترین مصیبت این روزهای او باشد با او همدردی کنید.

 

 

 

8. صرف ناهار وشام

 

برای یک آخر هفته رویایی برنامه غذایی تان را بهم بزنید یک وعده غذای غیر معمول انتخاب کنید اگر گیاه خوار نیستید یک روز غذای کاملا گیاهی درست کنید، غذای سایر ملل را از اینترنت پیداکنید و با استفاده از امکانات موجود در یخچالتان تهیه کنید و با تشریفات میل کنید.

 

سفره درخور مهمان برای خودتان بچینید و از خودتان  و اعضای خانواده حسابی پذیرایی کنید.

 

9. دوش  وآماده کردن لباس های فردا

 

یک دوش آب سرد معجزه می کند اما اگر بدن شما آمادگی ندارد همان آب ولرم را امتحان کنید برای اینکه فردا چه بپوشید وقت بگذارید فکر کنید اگر همیشه این کار را همسرتان انجام می داده و یا اینکه خودتان هرچیزی که تمیز بود می پوشیدید این هفته با فکر لباس های روز بعد را انتخاب کنید و اتو بزنید. برای هر انتخاب دلیلی داشته باشید

 

10. زود خوابیدن

 

این هفته به مهمانی نروید، تماشای سریال،فیلم و… را تعطیل کنید و مثل بچه مدرسه ای ها سر ساعت بخوابید. انرژی شما فردا چند برابر می شود.

 

-تبصره: لازم نیست تمام موارد بالا را در یک آخر هفته انجام دهید می توانید آنها را قسمت بندی کرده و طی چند هفته انجام دهید و یا حتی اگر دوست داشتید بعضی از آنها را به برنامه روتین آخر هفته هایتان اضافه کنید.

 

 

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

حسابدار دست‌‏پاچه مالیات رو دو برابر می‌کنه!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 5 اردیبهشت 1403