..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ ۳۱ تیر؛ آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

۳۱ تیر؛ آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی

عسکری:طرح جامع مالیاتی کشور هفته آینده با حضور رئیس جمهور افتتاح و در سراسر کشور عملیاتی می شود که با این اقدام نظام مالیاتی کشور دگرگون خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از واحد مرکزی خبر، علی عسکری در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه تا کنون سه میلیون و ۳۰۰ هزار مودی، اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه کرده اند افزود: بیش از یک و نیم میلیون مودی تاکنون اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه نکرده اند که باید حداکثر تا ۳۱ تیر ارائه کنند.

وی از مودیان خواست ارائه اظهارنامه مالیاتی خود را به روزهای آخر موکول نکنند تا دچار مشکل نشوند.

عسکری با اشاره به اینکه مودیان می توانند حضوری و یا از طریق سایت سازمان امور مالیاتی، اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه کنند، گفت : کسانیکه که اظهارنامه خود را از طریق سایت و با امضای الکترونیکی ارائه کنند نیازی به ارسال دستی آن به سازمان امور مالیاتی ندارند .

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور افزود : کسانی هم که امضای الکترونیکی ندارند در صورتی که اظهارنامه را تا پیش از پایان تیر بصورت الکترونیکی ارسال کرده باشند تا پایان مرداد فرصت دارند اظهارنامه کاغذی را دستی یا به وسیله پست به سازمان امور مالیاتی بفرستند.

وی گفت : کسانیکه اظهارنامه مالیاتی را بصورت الکترونیکی ارسال کنند می توانند ۴۰ درصد مبلغ مالیات را نقد و بقیه را در شش قسط پرداخت کنند در غیر اینصورت باید همه مبلغ مالیات، نقدی پرداخت شود.

عسکری افزود : پارسال ۹۰ درصد اظهارنامه ها یعنی حدود چهار و نیم میلیون اظهارنامه بصورت الکترونیکی ارائه شد.

وی گفت : حدود ۷۰ درصد درآمدهای مالیاتی در اقتصاد کشور ما از بخش تولید ، ۱۰ درصد از مالیات بر حقوق، یک و نیم درصد از ارث ، یک و نیم درصد از املاک و مستغلات ، حدود ۱۳ درصد از مالیات بر ارزش افزوده و بقیه هم از بخش خدمات است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ظرفیت مالیاتی کشور بالاتر از عملکردهاست افزود : سهم درآمدهای مالیاتی از بودجه عمومی کشور حدود ۳۳ درصد و از بودجه جاری حدود ۴۴ و سهم آن از تولید ناخالص داخلی حدود شش و هفت دهم درصد است که نسبت به متوسط دیگر کشورها رقم پایینی است.

وی گفت : ۷۰ تا ۹۰ درصد هزینه های جاری بسیاری از کشورهای توسعه یافته از درآمدهای مالیاتی تامین می شود.

عسکری در بخش دیگری از سخنان خود به طرح جامع مالیاتی کشور اشاره و اضافه کرد : عملیات اجرایی این طرح از حدود ۴ سال پیش آغاز شده و نرم افزار آن هم تولید و آزمایش شده است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد : این طرح در هفته آینده با حضور رئیس جمهور افتتاح و در سراسر کشور عملیاتی می شود که با این اقدام نظام مالیاتی کشور دگرگون خواهد شد.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

اگه سرهم‌‏بندی کتاب شاخ بود، فلاني شاخش به‌‏ آسمون مي‌‏رسيد!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 1 اردیبهشت 1403