..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ شرایط و نحوه بیمه رانندگان حمل و نقل بار و مسافر برون‌شهری

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

شرایط و نحوه بیمه رانندگان حمل و نقل بار و مسافر برون‌شهری

 

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، سیروس نصیری گفت: رانندگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر بین‌شهری به تمامی رانندگان کامیون، کامیونت، اتوبوس، مینی‌بوس و سواری‌های کرایه اطلاق می‌شود که باتوجه به قانون بیمه اجتماعی رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین‌شهری مصوب ۱۸/۲/۷۹ مجلس شورای‌اسلامی دارای کارت هوشمند رانندگی بوده و در شغل رانندگی با وسیله نقلیه عمومی بین‌شهری اشتغال به کار داشته و فاقد کارفرما هستند، می‌توانند رأساً با پرداخت حق‌بیمه مشمول قانون تأمین‌اجتماعی قرار گیرند.
وی تصریح کرد: دستمزد مبنای پرداخت حق‌بیمه برای رانندگان مینی‌بوس و سواری از سال ۸۱ به بعد معادل ۱/۱ برابر حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار و سایر رانندگان برابر ۳/ ۱ برابر حداقل دستمزد تعیین شده است.
نصیری گفت: نرخ پرداخت حق‌بیمه رانندگان برون‌شهری معادل ۲۷درصد است که با بهره‌مندی از کمک دولت به میزان ۱۰درصد (از محل بودجه عمومی دولت) ‌و ۵/ ۳ درصد( از منابع حاصل از هدفمند سازی یارانه ها)، در مجموع ۵/ ۱۳تقسیم بر۲۷ از تمامی حمایت‌های مقرر در قانون تأمین‌اجتماعی از جمله درمان، حوادث، غرامت دستمزد ایام بیماری، کمک ازدواج و… و همچنین مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و جزئی، فوت و غرامت نقص عضو به استثنای بیمه‌بیکاری بهره‌مند می‌شوند.
وی افزود: درصورتی که این قبیل رانندگان در مهلت مقرر قانون طبق ماده ۳۹ قانون تأمین‌اجتماعی (حق‌بیمه هر ماه تا آخرین روز ماه بعد) از پرداخت حق‌بیمه خود به سازمان خودداری کنند و کارت هوشمند آنان دارای اعتبار باشد، می‌بایست حق‌بیمه ماه‌های پرداخت نشده را به طور کامل پرداخت کنند.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

هر حساب‌‏سازی یه دادگاه‌بازی هم داره!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 11 اردیبهشت 1403