..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ ازفناوری “NFC” و ارتباط آن با کیف پولتان بیشتر بدانید.

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

ازفناوری “NFC” و ارتباط آن با کیف پولتان بیشتر بدانید.

 

هیچ معامله ای بدون آنکه پول نقد در میان باشد جوش نمیخورد و بعد از مدتی پای بلیط های کاغذی به سامانه حمل و نقل عمومی باز شد و دست به دست شدن پول و بلیط های کاغذی هزار و یک آلودگی را به دنبال خود داشت تا اینکه به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی عابر بانک ها جای پول های درشت داخل کیف پول ها را گرفت و از دغدغه پول خرد پیدا کردن مغازه دارها کم کرد.

در رفت و آمد های روزانه اگر گذر شما به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی افتاده باشد حتما از کارت بلیط های الکترونیک که جایگزین بلیط کاغذی و پرداخت نقدی شده است، برای سهولت در پرداخت کرایه مسیر مورد نظر استفاده کرده اید و با سیستم استفاده از آن آشنایی دارید.

تکنولوژی تلاش می کند هر چه بیشتر ابزارها را محدود کرده و کاربرد آن ها را افزایش دهد، اگر این روزها در سطح شهر تهران تردد داشته اید حتما با اطلاعیه سازمان حمل و نقل عمومی شهر تهران رو به رو شده اید و در جریان این موضوع قرار گرفته اید که قرار است تکنولوژی NFCجایگزین کارت بلیط های الکترونیک گردد.

NFC مخفف کلمه Near Field Communication است و همان طور که از اسم آن پیدا است مجموعه ای از استانداردهای مخابرات بی سیم در فاصله های بسته و کوتاه است. تلفن های هوشمند و یا گجت هایی که از امکان NFC برخوردارند می توانند به سادگی اطلاعات را بین خود جابه‌جا کنند.

برای آشنایی با مزایا و کاربردهای این تکنولوژی گفت و گویی اختصاصی با رضا شفیعی کارشناس آی تی ترتیب دادیم، وی در خصوص استفاده از تکنولوژی NFC در خدمات شهروندی عنوان کرد: برای استفاده از این تکنولوژی باید زودتر اقدام می شد و به کاربردهای متعدد آن نیز توجه شود.

وی در ادامه افزود: از مهمترین کاربردهای NFC می توان به پرداخت های مالی از طریق آن اشاره کرد و همچنین کاربردهای متنوع تگ هایNFC هم به امور روزانه افراد سرعت می بخشد.

شفیعی به مزایای این تکنولوژی اشاره کرد و گفت: استفاده از تگ های NFC از نظر شخصی بودن آلودگی کمتری را منتقل می کند و دیگر افراد نگران تاریخ انقضای کارت های بانکی و یا همراه داشتن پول های خود نیستند و راحت تر می توانند از این تکنولوژی برای خدمات پرداخت استفاده کنند.

وی عنوان کرد: به دلیل سهولت استفاده از خدمات NFC بر روی تلفن های همراه هوشمند و حتی استفاده از تگ های کوچک مربوط به این تکنولوژی و برقراری ارتباط سریع و راحت بین ابزارهای مجهز به تگ های هوشمند از آن می توان در تمام مکان هایی که نیاز به پرداخت مالی دارد به سادگی استفاده کرد و دیگر با مشکل پول خرد هنگام پرداخت ها رو به رو نمی شویم.

شفیعی در پایان عنوان کرد تا کنون بسیاری از باگ های تکنولوژی NFC شناسایی و اصلاح شده است و استفاده از کارت بلیط های الکترونیک را می توان مقدمه ای برای ورود این تکنولوژی به بازار استفاده مخاطبان دانست.

علاوه بر پرداخت مالی کاربردهای دیگر NFC عبارتند از:

– پرداخت پارکومتر

– دریافت بلیط یا کارت پرواز

– باز و بسته کردن درها. به عنوان مثال بی‌ام‌دبلیو دارای کلیدهای مجهز به NFC می باشد. و یا برای ورود و دسترسی فیزیکی به اتاق ها در ادارات و دانشگاه ها می توان از NFC موبایل استفاده کرد و با نزدیک کردن تلفن هوشمند با محل مورد نظر در را باز کرد.

– دانلود اطلاعات. شرکت های تبلیغاتی و بازرگانی از تگ های NFC برای فروش کالا و محصولاتشان بهره می برند که از کد QR به مراتب ساده تر است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

چه علی‌‏ الراسیه كه ممیزش هم گريه مي‌‏كنه!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 31 فروردین 1403