..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ اساسنامه جامعه حسابداران رسمی ایران تغییر یافت

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

اساسنامه جامعه حسابداران رسمی ایران تغییر یافت

 

 با موافقت دولت، ماده (۳۷) مکرر اساسنامه جامعه حسابداران رسمی ایران اصلاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد تبصره(۲) ماده واحده قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه ای حسابداران ذی صلاح به عنوان حسابدار رسمی -مصوب ۱۳۷۲- تصویب کرد؛ بند (ب) در ماده (۳۷) مکرر تصویب نامه پیشین اصلاح می شود که بر این اساس، وزیر امور اقتصادی و دارایی مجاز است در مواردی که مقتضی بداند تخلفات قصور و اهمال کلیه اعضای جامعه را به هیئت ویژه رسیدگی با ترکیب رئیس هیئت عالی نظارت (رئیس هیئت)، یک نفر متخصص در امور مالی و محاسباتی به انتخاب وزیر امور اقتصادی و دارایی و یک نفر متخصص در رشته حقوق مالی به انتخاب وزیر دادگستری ارجاع کند.

همچنین هیئت یاد شده به تخلفات قصور و اهمال کلیه اعضای جامعه مذکور اعم از اعضای شورای عالی، هیئت مدیره، موسسه حسابرسی، حسابدار رسمی شریک یا شاغل در موسسه حسابرسی، حسابدار رسمی شاغل انفرادی و حسابدار رسمی غیر شاغل رسیدگی و رای قطعی و نهایی را متناسب با تخلف انجام شده به شرح تنبیه های انضباطی شش گانه مقرر در ماده(۳۶) این اساسنامه صادر می کند.

بر اساس این مصوبه، دو تبصره به عنوان تبصره های (۳) و (۴) به ماده (۳۷) الحاق می شود که بر اساس تبصره (۳)؛ رسیدگی به تخلفات کلیه اعضای جامعه به شرح این ماده و صدور رای توسط هیئت های انتظامی بدوی و عالی، نافی صلاحیت هیئت ویژه رسیدگی نخواهد بود.

همچنین بر اساس تبصره(۴)، مصوبات خلاف مقررات شورای عالی و هیئت مدیره، بنا به گزارش هیئت عالی نظارت و تایید هیئت ویژه رسیدگی توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی ابطال می شوند.

این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

تقلب چشمه‌ی زاینده است و دولت پاینده!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 31 فروردین 1403