..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ اعطای تسهیلات با رعایت ضوابط قانون مالیات های مستقیم در مناطق آزاد

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

اعطای تسهیلات با رعایت ضوابط قانون مالیات های مستقیم در مناطق آزاد

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ؛ در بعضی شعب بانک ها و موسسات اعتباری واقع در مناطق آزاد تجاری ، اعطای تسهیلات بدون توجه به ضوابط اجرایی قانون مالیات های مستقیم  و با استناد به معافیت های مالیاتی صورت می گیرد، بر این اساس، بانک مرکزی با ابلاغ بخشنامه‌ای لزوم رعایت ضوابط اجرایی قانون مالیات های مستقیم را به بانکهای مناطق آزاد یادآور شده است.
متن کامل  بخشنامه بدین شرح است:
اخیراً برخی شعب بانک‌ها و مؤسسات‌ اعتباری غیربانکی مستقر در مناطق آزاد تجاری- صنعتی با استناد به معافیت‌های مالیاتی در نظر گرفته شده برای آن مناطق، اقدام به اعطای تسهیلات به متقاضیان بدون رعایت ضوابط اجرایی تبصره (۱) ماده (۱۸۶) قانون مالیات‌های مستقیم می‌نمایند. این در حالی است که به موجب تبصره یادشده، اعطای تسهیلات بانکی به اشخاص حقوقی و هم‌چنین صاحبان مشاغل از طرف بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی، منوط به اخذ ”گواهی پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده“ و ”گواهی اداره امور مالیاتی مربوط مبنی بر وصول نسخه‌ای از صورت‌های مالی ارائه شده به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی“ می‌باشد.
هم‌چنین به موجب ماده (۷) ضوابط اجرایی تبصره (۱) ماده (۱۸۶) قانون مالیات‌های مستقیم که طی بخشنامه شماره ۷۷۹۶۹/۹۱ مورخ ۲۸/۳/۱۳۹۱ به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده، هرگونه معافیت مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از مستقر یا ثبت شده در مناطق آزاد تجاری- صنعتی، مناطق ویژه اقتصادی و سایر مناطق، مانع از رعایت مقررات مذکور در اعطای تسهیلات و یا ایجاد تعهدات دانسته نشده است.
با عنایت به مراتب اشاره شده، مؤکداً یادآور می‌گردد مفاد ضوابط اجرایی فوق‌الذکر برای تمامی واحدهای سازمانی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی اعم از واحدهای مستقر یا ثبت شده در مناطق آزاد تجاری- صنعتی، مناطق ویژه اقتصادی و سرزمین اصلی و درخصوص تمامی متقاضیان دریافت تسهیلات یا ایجاد تعهدات، لازم‌الاجرا است.
بانک مرکزی با ابلاغ مراتب به کلیه بانکهای دولتی و غیردولتی،شرکت پست بانک و موسسات اعتباری غیربانکی  از آنها خواسته است تا ضمن نظارت بر حُسن اجرای این بخشنامه، ترتیبات و تمهیدات لازم را به منظور اجرای تکلیف قانونی فوق به نحو مؤثر و دقیق مدنظر قرار دهند.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

حسابدار رسمی نشده، موسسه‌‏ دار شد!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 10 فروردین 1403