..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ اعلام جزئیات بیمه هنرمندان

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

به گزارش تسنیم، نشست خبری رونمایی از کارت هنر و گرامیداشت دهمین سال تأسیس صندوق اعتباری هنر بعد از ظهر امروز با حضور ارجمندی مشاور اقتصادی وزیر ارشاد و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در تالار وحدت برگزار شد. غلامرضا خلیل ارجمندی مدیرعامل صندوق اعتباری هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران در نخستین نشست خبری خود به مناسبت دهمین سالگرد تأسیس این صندوق اظهار داشت: صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران در سال ۸۳ طبق ابلاغ هیئت وزیران شروع به کار کرد.

وی ادامه داد: رابطه حمایت از هنرمندان در همه جوامع مطرح بوده و تلاش بر ساماندهی حوزه معیشتی، کاری، بیمه تأمین اجتماعی و بیمه تکمیلی این قشر بوده است.

مشاور اقتصادی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: ورودی این حرفه در کشور ما بالا است یعنی تقاضا بالا بوده اما دولت ممکن است در این بخش با کمبود منابع مواجه شود؛ لذا باعث ایجاد شکافی در این زمینه می‌شود و برای آن دولت یعنی وزارت ارشاد این مسئولیت را به صندوق مذکور داده است.

ارجمندی خاطرنشان کرد: ما با بدهی بزرگی حدود ۳۵ میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی کار را تحویل گرفتیم و همین موضوع باعث شد تا سازمان تأمین اجتماعی از پذیرش بیمه شده جدید جلوگیری کند اما خوشبختانه کسانی که از طریق این صندوق بیمه تأمین اجتماعی بودند با مخاطره‌ای مواجه نشدند.

وی افزود: ما سعی کردیم بیمه تکمیلی را از سطحی که در سال گذشته بود ارتقا دهیم که بیمه تکمیلی جامعی داشته باشیم. به همین منظور به دنبال تأسیس یک صندوق جبران خسارت هستیم که ۲ خصوصیت دارد اول اینکه مازاد هزینه درمانی که بیمه تکمیلی پرداخت نمی‌کند را پوشش دهیم، دوم این‌که آن عزیزانی که سنشان از بیمه تأمین‌ اجتماعی گذشته و این سازمان آن‌ها را قبول نمی‌کند آن‌ها را تحت پوشش قرار دهیم.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران خاطرنشان کرد: ما در زمان تحویل این صندوق با ۳ گروه در لیست اسامی مواجه بودیم‌؛ حدود ۲۴ هزار نفر بیمه تأمین اجتماعی، ۲۷ هزار نفر بیمه تکمیلی و ۳۵ هزار نفر عضو صندوق داشتیم اما این ۳ لیست با یکدیگر پیوستگی نداشت لذا ناچار به پالایش اعضای این صندوق شدیم.

ارجمندی تصریح کرد: در ادامه آئین‌نامه عضویت صندوق را اصلاح کردیم که در مجمع عمومی سالیانه تصویب شد و روی خروجی سایت قرار گرفت و برای حمایت بیش‌تر در اساسنامه به ما این اختیار داده شد که فعالیت اقتصادی این صندوق نیز آغاز شود و از هیئت امنا مجوز گرفتیم که فعالیت اقتصادی نیز به زیرمجموعه این صندوق اضافه شود.

وی افزود: در حال حاضر با وجود آئین‌نامه جدید ممکن است بخشی از دوستان بیمه تأمین اجتماعی داشته باشند اما با توجه به این آئین‌نامه هنرمند شناخته شوند اما صندوق صرفاً به افرادی خدمت می‌دهد که عضو این صندوق باشند.

مشاور اقتصادی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به افراد عضو صندوق به ۲ صورت خدمات ارائه می‌شود اول خدمات حمایتی که شامل بیمه تأمین اجتماعی، بیمه تکمیلی و پرداخت تسهیلات می‌شود و دوم خدمات کرامتی است که در حال حاضر ۴۰۰ نفر عضو طرح تکریم هستند.

ارجمندی خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم بیمه هنرمندان را قطع کنیم و اعلام کردیم که تا پایان شهریور کسانی که شرایط عضویت را دارند به سایت مراجعه کرده و خود را با شرایط جدید عضویت تطبیق دهند و بر این اساس از اول مهرماه صرفاً بیمه افرادی رد می‌شوند که عضو صندوق باشند و افرادی که می‌خواهند به صورت عضو جدید باشند نیز باید بگویم که ما برای رشته‌های هنری مختلف، متناسب با بودجه‌ای که داریم، می‌توانیم بیمه تأمین اجتماعی را برایشان انجام دهیم.

وی در خصوص بدهی گذشته این صندوق به سازمان تأمین اجتماعی نیز گفت: پرونده در کمیسیون اقتصادی دولت مطرح است و امیدواریم که بتوانیم عضو جدید بگیریم. مدیرعامل صندوق اعتباری هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران همچنین در مورد خبرنگاران و روزنامه‌نگارانی که در یک مجموعه فعالیت می‌کنند اما بیمه نیستند، بیان کرد: اعتقاد وزارت ارشاد و معاونت مطبوعاتی این است که مجموعه‌هایی که یارانه مطبوعات و رسانه می‌گیرند باید کارکنان خود را بیمه کنند و یک بنگاه داشته باشند.

ارجمندی درباره تغییر نام این صندوق به صندوق اعتباری هنر گفت: صندوق اعتباری هنر در واقع مخفف صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران است که به صورت اختصاری صندوق اعتبار هنر نامیده می‌شود اما ماهیت صندوق هیچ تغییری نکرده؛ ضمن اینکه برنامه‌ریزی برای انجام فعالیت اقتصادی در آن است.

نشست خبری رونمایی از کارت هنر و گرامیداشت دهمین سال تأسیس صندوق اعتباری هنر بعد از ظهر امروز با حضور دکتر ارجمندی مشاور اقتصادی وزیر ارشاد و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در تالار وحدت برگزار شد.

ارجمندی در بخش دوم صحبت‌هایش با اشاره به رونمایی از کارت هنر گفت: ما کارت هنر را طراحی کردیم تا علاوه بر ارائه خدمات به هنرمندان نوعی شناسه هنری نیز برای آنها داشته باشیم. وزارت ارشاد باید بداند که هنرمندانش چند نفر هستند و در چه بخش‌هایی فعال هستند.

وی ادامه داد: ما این سیستم را طراحی کردیم تا هنرمندان دارای شناسنامه هنری باشند و با همان شناسنامه برای مسئولان شناخته باشند. امروز هنرکارت رونمایی می‌شود و به همه افراد عضو صندوق تعلق می‌گیرد.

مشاور اقتصادی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آینده هنرکارت گفت: هنرکارت بعدها به سه کارت طلایی، نقره‌ای و آبی تقسیم می‌شود. با این کار هنرمند دارای جایگاه مشخصی شده و از برخوردهای سلیقه‌ای با او جلوگیری می‌شود.

ارجمندی با اشاره به موضوع اقتصاد فرهنگ و هنر اظهار کرد: اقتصاد فرهنگ و هنر در کشور ما مغفول مانده است. آقای وزیر مأموریت ویژه‌ای برای تبیین اقتصاد فرهنگ و هنر به صندوق اعتبای هنر محول کردند.

وی ادامه داد: ما مقوله اقتصاد فرهنگ و هنر را در ۴ بخش تبیین کرده‌ایم که بدین شرح است؛ ساماندهی صنایع فرهنگی، ساماندهی اصناف فرهنگی، ساماندهی نهادهای مالی فرهنگی، عرضه بین المللی محصولات فرهنگی. وزارت فرهنگ برای پیشبرد هرکدام از این بخش‌ها تفاهم‌نامه‌هایی با وزارتخانه‌های دیگر و همچنین نهادهای خصوصی منعقد کرده است.

مشاور اقتصادی وزیر فرهنگ درباره استفاده غیرقانونی برخی از کارکنان وزارت ارشاد از خدمات صندوق اعتباری هنر در سالهای گذشته گفت: متأسفانه در سالهای گذشته کسانی از کارکنان وزارت ارشاد بودند که از مزایای صندوق هنر استفاده کرده‌اند و وامهای کلانی را نیز دریافت کرده‌اند. اما با سیستم جدیدی که ما تهیه کردیم تلاش داریم که از این اتفاق‌ها جلوگیری کنیم.

ارجمندی درباره رونمایی هنرکارت از سوی یکی از تعاونی‌های دیگر گفت: این تعاونی که هفته گذشته هنرکارتی را معرفی کرد هیچ مجوزی از وزارت ارشاد ندارد و برای مراسم رونمایی‌اش تلاش بسیاری کرد تا یکی از مسئولان وزارت ارشاد را به انجا بکشاند که خوشبختانه هیچ کدام از مسئولان در این مراسم حاضر نشدند.

وی ادامه داد: ما کارتی ارائه می‌کنیم که کارت شناسایی هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران است. ممکن است ارگان‌های دیگر هم کارت هنر صادر کنند که منافاتی با حرکت ما ندارد اما ما کاری جامع و وسیع را می‌خواهیم انجام دهیم تا در کنار آن مسئولان هنری کشور از وضعیت هنرمندان باخبر باشند.

مشاور اقتصادی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به امکان بیمه هنرمندان آزاد در صندوق اعتباری هنر گفت: خبرنگاران باید از سوی رسانه‌هایشان بیمه شوند که اگر این چنین نشد آنگاه برای بیمه شدن به صندوق مراجعه کنند. در بیمه‌ای که ما به اعضا ارائه می‌کنیم تفاوتی بین هنرمندان و خبرنگاران قائل نیستیم و اگر قرار باشد برای شخصی بیمه خبرنگاری اعمال گردد سوبسیدش را معاونت مطبوعاتی باید پرداخت کند.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

هزار تا حساب می‌‏سازه یکیش کتاب نداره!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 5 اردیبهشت 1403