..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ جزئیات پذیره نویسی نخستین صکوک اجاره دولت در فرابورس

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

جزئیات پذیره نویسی نخستین صکوک اجاره دولت در فرابورس

ولی نادی قمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به پذیره نویسی نخستین صکوک اجاره دولت به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان که در فرابورس عرضه اولیه و انجام شد اظهار داشت: با توجه به موفقیت سال گذشته عرضه اسناد خزانه اسلامی و استقبال سرمایه گذاران از این اوراق جدید که فصل نوینی در بازارهای مالی را رقم زد، دولت در تدارک استفاده بیشتر از ظرفیت های بازار سرمایه برای تامین مالی و تسویه بدهی ها شده است.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد دولت به نقش مهم بازار سرمایه واقف شده است ادامه داد: بر همین اساس برای اولین بار در تاریخ بازار سرمایه، اوراق اجاره دولت به میزان ۵۰۰ میلیارد تومان در فرابورس عرضه اولیه شد که در کسری از ثانیه هم به فروش رسید تا از این طریق بخشی از بدهی‌های دولت به هواپیمایی ماهان و صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز تسویه شود.
این مقام مسئول افزود: این اوراق که با مشاوره تامین سرمایه نوین و عاملیت کارگزاری تامین سرمایه نوین عرضه شده، دارای ویژگی هایی از جمله اولین اوراق اجاره دولتی، نقش و ضمانت سازمان مدیریت و برنامه ریزی، استفاده از دارایی های طلب کاران دولت برای تسویه بدهی، تضمین سود ۱۸ درصدی و پرداخت هر ۶ ماه یکبار، سررسید۴ ساله و امکان معامله ثانویه است.
نادی قمی در برابر این پرسش که دلیل عدم بازار گردانی این اوراق چه بود توضیح داد: دولت در بودجه سال ۹۴ کارمزد چندانی برای بازارگردانی اوراق اجاره لحاظ نکرده بود. به همین دلیل نخستین اوراق اجاره دولت فاقد بازار گردان است ولی در سال جاری این موضوع لحاظ شده و به نظر می رسد اوراق جدید با بازارگردانی عرضه خواهند شد.
وی در واکنش به این پرسش که دولت چه میزان از بدهی ها را می تواند از این روش تسویه کند اظهار داشت: برآورد دقیقی از میزان بدهی های دولت وجود ندارد و اعداد غیر رسمی حکایت از بدهی ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی دارند. در این صورت دولت به راحتی می تواند حداقل ۱۰ درصد از بدهی ها را از طریق اوراق اجاره و کارکردهای متعدد و متنوع بازار سرمایه تسویه کند.
مدیرعامل تامین سرمایه نوین ادامه داد: در این حالت علاوه بر اینکه زمینه انتقال اقتصاد از بازار پول به بازار سرمایه فراهم می شود ، امکان ایفای تعهدات دولت به پیمانکاران مهیا شده و بدون افزایش حجم نقدینگی ، رشد اقتصادی بیش از گذشته می شود.
نادی قمی ادامه داد: علاوه بر این با توجه به ضمانت اوراق توسط دولت و علاقه سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه ایران آن هم با بازدهی های قابل توجه، زمینه جذب سرمایه ها و تنوع بخشی به محصولات مالی اقتصاد ایران فراهم خواهد شد.
وی افزود: شرط موفقیت دولت در استفاده از ظرفیت های بالقوه بازار سرمایه، ایفای منظم تعهدات است که دولت با تسویه به موقع مرحله نخست اسناد خزانه اسلامی، گام نخست را در این راه برداشته است.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

رشوه که از در وارد شه، بندها(ی حسابرسی) از در دیگه می‌ره بیرون!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 10 فروردین 1403