..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ الزام بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ به انتشار صورت‌های مالی ۹۵ براساس IFRS

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

الزام بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ به انتشار صورت‌های مالی ۹۵ براساس IFRS

 

 عضو هیات عامل سازمان حسابرسی از مصوبه مجمع عمومی این سازمان مبنی بر الزام بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ به انتشار صورت‌های مالی سال ۹۵ براساس فرمت IFRS خبر داد. موسی بزرگ‌اصل  با اشاره به مصوبه مجمع عمومی سازمان حسابرسی اظهارداشت: طبق این مصوبه شرکت‌های بورسی که از سوی سازمان بورس تعیین می‌شود و همچنین بانک‌ها و موسسات اعتباری حاضر در بورس ملزم به ارائه صورت‌های تلفیقی سال ۹۵ براساس فرمت IFRS هستند.

وی افزود: به غیر از شرکت‌های بورسی بانک‌ها از جمله بانک‌های دولتی باید صورت‌های مالی خود را در قالب فرمت IFRS که استاندارد گزارشگری مالی است، منتشر کنند.

عضو هیات عامل سازمان حسابرسی تصریح کرد: سایر ناشران بزرگ که سازمان بورس مشخص خواهد کرد، باید صورتهای مالی سال ۹۶ خود در فرمت IFRS تدوین و منتشر کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بانک‌ها ملزم به انتشار صورت‌های مالی سه ماهه، شش ماهه و ۹ ماهه در قالب فرمت IFRS هستند، گفت: با توجه فرصت کوتاه باقی مانده امکان تدوین صورت‌های مالی در قالب جدید نیست،بنابراین صورت‌های مالی کل سال ۹۵ براساس IFRS تدوین می‌شود و از سال آینده صورت‌های مالی فصلی هم مشمول فرمت جدید خواهند شد.

موسی بزرگ اصل در واکنش به این سوال که آیا براساس توافق وزارت اقتصاد و بانک مرکزی بانک‌ها ملزم به انتشار صورت‌های مالی براساس IFRS تا ۳۰ مرداد ماه نشدند، اظهارداشت: خیر؛ بانک‌ها ملزم به انتشار صورت‌های مالی براساس فرمت بانک مرکزی و استانداردهای سازمان حسابرسی شدند.

وی ادامه داد: فرمت ابلاغی بانک مرکزی به بانک‌ها متفاوت از فرمت IFRS است. استاندارهای IFRS بسیار وسیع‌تر از چارچوب‌های ابلاغی بانک مرکزی است.

 

عضو هیات عامل سازمان حسابرسی تصریح کرد: مجمع عمومی سازمان حسابرسی اختیار تصمیم‌گیری در این باره را به وزیر اقتصاد داده بود و آقای طیب نیا هم در تاریخ ۱۳ مرداد این مصوبه را به سازمان حسابرسی ابلاغ کرد.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

از بندهای گزارش كم كن و بر کیفیت گزارش افزا!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 31 فروردین 1403