..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ الزام بانک مرکزی به اصلاح مقررات ال سی

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

الزام بانک مرکزی به اصلاح مقررات ال سی

محمد باقر نوبخت یادآور شد: همچنین بانک مرکزی موظف است به غیر از کم کردن دریافت معادل ریالی واردات کالاها و خدمات تا حد ۳۰ درصد، مراحل زمانی این فرایند را نیز کاهش دهد.

وی شناسایی موانع افزایش سپرده های ارزی، جلب اعتماد سرمایه گذاران و اصلاح و بازنگری مقررات مربوط به آن را از دیگر مصوبات دولت برای ساماندهی اقتصاد کشور برشمرد که تا پایان مهر ۹۲ باید اجرا شود.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور تصریح کرد: همانطور که می دانید غیر از آنچه در حد ۱۵۰ میلیارد دلار به صورت ارزی، معادل ریالی که اکنون در دست بخش خصوصی وجود دارد، در مقاطع مختلف بخش خصوصی توانست این ریال خود را در بازار با ارز جابجا کند.

نوبخت افزود: اکنون مبالغ قابل توجهی ارز در اختیار افراد قرار دارد که ریسک نگهداری آن را در منزل تحمل می کنند اما حاضر نیستند آن را مانند سپرده های ریالی سپرده گذاری کنند.

وی گفت: شاید علت این موضوع بدعهدی های نظام بانکی باشد که طبق گزارش ها، افراد پس از سپرده گذاری ارزی وقتی می خواهند آن را دریافت کنند، به آنان گفته می شود فقط ریال آن را پس می دهند آن هم نه بر مبنای نرخ معادل ریال در بازار ارز بلکه بر مبنای نرخ دولتی ریال که به طور قطع کسی در چنین شرایطی اعتماد نمی کند ارز خود را در بانک ها سپرده گذاری کند.

نوبخت افزود: این موضوع در هیأت دولت و کارگروهی ویژه به طور مفصل بررسی و تصمیم گرفته شد که بانک یا بانک های خاصی را فقط برای این فعالیت های ارزی تعیین کند.

سخنگوی دولت اظهار داشت: همچنین مقرر شد دولت تعهد کند که اگر کسی ارزی را سپرده گذاری کرد هر زمان که خواست هم اصل ارز و هم سود معقول و مورد توافق آن را دریافت کند.

وی همچنین با اشاره به دیگر مصوبات دولت برای رفع موانع تولید گفت: آیین نامه وصول مطالبات غیرجاری بانکی با رویکرد تسویه بدهی های معوق حداکثر تا یک ماه بازنگری می شود. متأسفانه بخشی از فعالان تولیدی به علت مشکلات مربوط به این آیین نامه زمین گیر شده اند که این مصوبه می تواند به ارتقاء یا ساماندهی تولید منجر شود.

وی گفت: اقدام دیگری که بانک مرکزی به اجرای آن موظف شد؛ مدیریت تقاضای ارزی از طریق مدیریت واردات کالاهاست که این کار را باید با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام دهد.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

زدست این تورم داد و بیداد/ هر آن‌چه دیده بیند دل که می‌‏خواد

نویسم نامه‌‏ای به مرکزی بانک/ بخواهم تا دلار هم گردد آزاد!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 6 اردیبهشت 1403