..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ امکان دسترسی مودیان مالیاتی به پرونده الکترونیکی

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

امکان دسترسی مودیان مالیاتی به پرونده الکترونیکی

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، دکتر علی عسکری، اظهار داشت: طرح جامع مالیاتی، یکی از سه محور اساسی طرح تحول نظام مالیاتی کشور بود که بعد از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده و اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم عملیاتی شد .

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح جامع مالیاتی در کشور از سال ۷۳ تا کنون بالغ بر ۲۵۹ میلیارد تومان هزینه شده است، عنوان کرد: از این مبلغ، حدود۸۶  میلیارد تومان، از سال ۸۴ به بعد هزینه شده است.میزان درآمدهای مالیاتی از سال ۱۳۵۷ که ۴۶۶ میلیارد ریال بوده به رقم ۳۹۹۷۶۰ میلیارد ریال در سال ۹۱ رسیده و از سال ۱۳۸۴ به بعد، درآمدهای مالیاتی با جهش معناداری روبرو شده است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور عنوان کرد: نسبت مالیات به بودجه عمومی کشور از رقم ۲/۱۸ درصد در سال ۱۳۸۴ به رقم ۷/۳۶ درصد در سال ۹۱ افزایش یافته و در همین فاصله زمانی، نسبت مالیات به هزینه های جاری از رقم ۴۰ درصد به ۴۳ درصد افزایش یافته که به دلیل تغییر رویه های قانونی برای مالیات عملکرد نفت، این رشد نسبت به گذشته رقم کمتری را نشان می دهد.

وی اظهار داشت: با اجرای طرح جامع مالیاتی در کشور، خدمات نوین الکترونیکی از جمله دسترسی مودیان به پرونده مالیاتی، دریافت اظهارنامه ها، پرداخت مالیات، دریافت صورت معاملات فصلی، استفاده از امضای دیجیتال و دادرسی مالیاتی، همگی به صورت الکترونیک انجام خواهد پذیرفت و از این پس مبنای تشخیص مالیات نیز اطلاعات دقیق موجود در پایگاه جامع اطلاعات مالیاتی کشور خواهد بود.

عسکری با اشاره به بازدید هیات صندوق بین المللی پول از نظام مالیاتی ایران خاطر نشان کرد: این هیات در گزارش خود، از ‌نظام مالیاتی ایران به عنوان یک نظام مدرن و نوظهور یاد کردند.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

بالاتر از علی‌‏ الراس که تشخیص نیس!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 9 فروردین 1403