..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ بازده ۱۰۰ درصدی بورس در سال جاری/رشد شاخص ها طبیعی است،نگرانی وجود ندارد

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

بازده ۱۰۰ درصدی بورس در سال جاری/رشد شاخص ها طبیعی است،نگرانی وجود ندارد

 

 

غلامرضا مصباحی مقدم در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، درباره خودداری بانک ها از اجرای بخشنامه گشایش ال‌سی با پیش‌پرداخت ۳۰ درصد، تصریح کرد: این مصوبه دولت است و دولت نیز باید با قدرت این مصوبه را اعمال کند؛ مجلس به این موضوع ورود نمی کند چرا که ما نباید در اجرا دخالت کنیم؛ اما دولت باید مصوبه خود را با قدرت اعمال کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: البته اگر بنا براین شد که بانک ها خودداری کننده از اجرای مصوبات دولت کمیسیون اصل ۹۰ مجلس برای رسیدگی به شکایات رسیده ورود کند؛ همینطور کمیسیون اقتصادی به عنوان وظیفه نظارتی می تواند وارد شود.

وی با اشاره به خودداری بانک ها از اجرای مصوبه مذکور گفت: تصور ما این است که بخشنامه مذکور شاید هنوز به رده ها نرسیده که اعمال نمی کنند و امیدواریم این کار سریعتر انجام شود.

دلایل رشد شاخص بورس در روزهای اخیر

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در بخش دیگری از اظهاراتش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دلیل افزایش شاخص بورس طی هفته های گذشته چیست؟، گفت: نقدینگی سرگردان در دست مردم فراوان است که این وجوه قبل از جریانات اخیر متوجه ارز، سکه و امثال این ها می شد با توجه به روند کاهشی ارز، سکه و بازارهای موازی نقدینگی سرگردان در حال خروج از این بازارها و تزریق به بورس است.

وی با بیان اینکه بازار بورس طی سال های اخیر شرایط خوبی داشته است، گفت: بازدهی سالانه بورس در سال گذشته نزدیک به ۵۰ درصد و در سال جاری نیز ممکن است این میزان به ۶۰ درصد برسد؛ حتی پیش بینی تا ۱۰۰درصد افزایش بازدهی بورس نیز شده است؛ در این شرایط تمایل برای سرمایه گذاری در بورس افزایش یافته و البته امید به اینکه رونق کسب و کار در فعالیت های اقتصادی افزایش یابد در این موضوع اثر گذار است، علاوه بر اینکه شرکت های بورسی از بهترین شرکت ها هستند به دلیل اینکه بورس شرکتی را می پذیرد که در حال رونق، ‌معتبر و دارای حساب شفاف است و این موضوعات باعث استقبال از بورس افزایش شاخص ها نیز شده است.

صعود شاخص بورس منطقی یا غیر منطقی؟

مصباحی مقدم همچنین در پاسخ به این سوال که صعود شاخص بورس بیش از میزان فعلی منطقی است یا خیر؟ گفت: صعود بیش از میزان فعلی اگر معلول دستکاری در قیمت ها باشد حتما خوب نیست و حباب ایجاد می کند اما با توجه به وجود سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان یک سازمان ناظر جای نگرانی نیست.

 

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

استانداردهای ترجمه‌شده رو که دیگه براش هورا نمی‌‏کشن!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 5 اردیبهشت 1403