..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ بازنشستگی با ده سال سابقه

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

به گزارش ایسنا، اسحق رائیجی با بیان این خبر گفت: براساس بند 66 قانون بودجه سال 91 کل کشور آن دسته از بیمه‌شدگان متقاضی بازنشستگی که دارای حداقل 60 سال سن تمام برای مردان و 55 سال تمام برای زنان هستند و 10 سال سابقه پرداخت حق‌بیمه دارند، می‌توانند با مراجعه به شعب تأمین‌اجتماعی درخواست بازنشستگی کنند.

وی افزود: چنانچه میزان سابقه پرداخت حق‌بیمه افراد مذکور کمتر از 10 سال باشد، می توانند با پرداخت یکجای حق‌بیمه، کسری تا 10 سال که شامل سهم بیمه‌شده و کارفرما است و برمبنای حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در سال 1391 محاسبه می‌شود، از مزایای بازنشستگی بهره‌مند شوند.

وی اظهار داشت: بیمه‌شدگانی که دارای حداقل 10 سال سابقه پرداخت حق‌بیمه بوده و طبق رأی کمیسیون پزشکی تأمین‌اجتماعی ازکارافتاده کلی شناخته شده ولی به دلیل نداشتن شرایط قانونی مستمری ازکارافتادگی آنان برقرار نشده نیز می‌توانند علیرغم شرایط سنی مذکور، از این پس با مراجعه به شعب تأمین‌اجتماعی از مزایای بازنشستگی استفاده کنند.

سرپرست اداره‌ کل تأمین‌اجتماعی فارس در ارتباط با میزان مستمری افراد مذکور گفت: میزان مستمری و مزایای جانبی قابل پرداخت به مستمری‌بگیران متناسب با سنوات پرداخت حق‌بیمه (حداقل 10 سال) محاسبه شده و ماهانه به ایشان پرداخت خواهد شد.

وی افزود: درصورت فوت مستمری‌بگیر بازنشسته، بازماندگان حائز شرایط وی، عیناً از مستمری حین‌فوت و سایر مزایای متعلقه به نسبت سنوات پرداخت حق‌بیمه متوفی برخوردار خواهند شد.

رائیجی اظهار داشت: از متقاضیان مشمول این طرح درخواست می‌شود قبل از ارائه درخواست بازنشستگی از چگونگی تعیین مبلغ مستمری و میزان مزایای جنبی قابل پرداخت آن در شعب تأمین‌اجتماعی مطلع شوند و درصورت تمایل نسبت به ارائه درخواست کتبی بازنشستگی اقدام کنند.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

حسابدار دست‌‏پاچه مالیات رو دو برابر می‌کنه!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 10 فروردین 1403