..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ شرایط بازنشستگی در تامین اجتماعی

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

شرایط بازنشستگی در تامین اجتماعی

“گودرز بهادر” در گفت‌و گو با ایسنا، افزود: بر این اساس بیمه شدگانی که دارای حداقل 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه و دست کم 60 و 55 سال سن به ترتیب برای مردان و زنان باشند می‌توانند بازنشسته شوند.

 

مدیر کل تأمین اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد، اضافه کرد: بیمه شدگانی که حداقل 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند و براساس آراء کمیسیون پزشکی بدوی و یا تجدید نظر سازمان تأمین اجتماعی از کار افتاده کلی شناخته شده‌اند اما به دلایلی شرایط دریافت مستمری را نداشته‌اند بدون دارا بودن شرایط سنی نیز می‌توانند از این قانون بهره‌مند شوند.

 

وی اظهار کرد: چنانچه سابقه پرداخت حق بیمه این افراد کمتر از 10 سال باشد، می‌توانند با پرداخت حق بیمه سهم بیمه شده و کارفرما برای سنوات کمتر از 10سال و ارائه درخواست به شعبه ذیربط در مهلت مقرر (حداکثر تا 30 اسفندماه 91) ازمزایای بازنشستگی موضوع یاده شده استفاده کنند.

 

بهادری مأخذ محاسبه حق بیمه یاد شده را بر مبنای حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار درسال 91 اعلام کرد و اضافه کرد: متقاضیان استفاده از این شرایط باید پس از ارائه درخواست خود(حداکتر تا پایان اسفندماه سال91) حق بیمه محاسبه شده از سوی شعبه را به صورت یکجا به حساب درآمد سازمان تأمین اجتماعی واریز تا نسبت به حکم بازنشستگی آنان از زمان تاریخ وصول حق بیمه اقدام شود. ضمناً میزان مستمری این افراد متناسب با سنوات پرداخت حق بیمه برای آنها محاسبه و ماهانه پرداخت می‌شود.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

انجمن‌‏های حسابداری هفت دست، بالندگی و ارتقا هیچی

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 10 فروردین 1403