..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ با این روش از اعتبار لیزینگ‌ها مطمئن شوید

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

با این روش از اعتبار لیزینگ‌ها مطمئن شوید

پول‌نیوز-در این سایت گزینه نظارت بانکی را انتخاب کرده و از طریق گزینه های زیر بخش، به فهرست عناصر مجاز سیستم بانکی می رسید که شرکت های لیزینگ نیز در زیرمجموعه آن قرار می گیرد.

چند هفته‌ای است که تبلیغات برخی شرکت‌های لیزینگ (فروش اقساطی) خودرو بالا گرفته است و در این میان چند شرکت انگشت‌شمار بیش از دیگران تبلیغات می‌کنند.

به گزارش جام جم، به تناسب تبلیغاتی که خبر از شرایط نه چندان دشوار تحویل خودرو می دهد و پرآب و تاب و مداوم و به قول معروف «دهن پرکن» است، نگرانی برخی شهروندان از صحت و سلامت فعالیت این لیزینگ ها و بخصوص مجوزدار بودنشان افزایش یافته است.

متاسفانه در گذشته و در غیاب نظارت موثر و مداوم بسیاری از شرکت های تجاری چه در زمینه فروش خودرو، مسکن و حتی سرمایه گذاری های متفرقه چون کشاورزی ـ مانند موردی که اخیرا در استان البرز رخ داد و حاشیه های بسیاری ایجاد کرد ـ سوءاستفاده ها و حتی کلاهبرداری های بزرگی از مردم کرده اند که مالباختگان هنوز که هنوز است به مال خود نرسیده اند و با وجود این که متهم اصلی پرونده ـ مانند یک شرکت انبوه سازی به نام «ش» ـ در زندان به سر می برد، باز هم پرونده مختومه نشده است.

چنین سابقه هایی به اصطلاح مردم را «چشم ترس» کرده و لذا با تماس گرفتن با رسانه ها و از جمله جام جم پرسیده و می پرسند که آیا فلان شرکت لیزینگ که اخیرا زیاد در روزنامه ها آگهی چاپ می کند، مجوز دارد یا خیر. در پاسخ به این افراد می توان یک راهنمایی جامع و موثر کرد.

اگر می خواهید بدانید یک شرکت لیزینگ- حال خودرو باشد یا هرگونه دیگری از لیزینگ ـ مجوز دارد یا خیر، می توانید به سایت بانک مرکزی به نشانی: www.cbi.ir مراجعه کنید.

در این سایت گزینه نظارت بانکی را انتخاب کرده و از طریق گزینه های زیر بخش، به فهرست عناصر مجاز سیستم بانکی می رسید که شرکت های لیزینگ نیز در زیرمجموعه آن قرار می گیرد.

براساس قانون پولی و بانکی، شرکت های لیزینگ باید مجوز اصلی خود را از بانک مرکزی بگیرند و صرف داشتن هر مجوز از هر جای دیگر در غیاب مجوز بانک مرکزی ضامن فعالیت سالم آنها نیست لذا با کلیک کردن روی فهرست شرکت های لیزینگ مجاز نام لیزینگ مورد نظر خود را در آن فهرست جستجو کنید و اگر این نام وجودداشت و ضمنا وضع مجوز آن در حالت «فعال» قرار داشت، می توانید به آن شرکت اعتماد کنید.

در غیر این صورت علاوه بر این که بهتر است با آن شرکت لیزینگ کار نکنید، معاونت نظارتی بانک مرکزی را از طریق همان سایت در جریان قرار دهید تا احیانا جلوی ایراد خسارات به دیگر هموطنان گرفته شود.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

رشوه که از در وارد شه، بندها(ی حسابرسی) از در دیگه می‌ره بیرون!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 10 فروردین 1403