..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ نحوه ممنوع الخروج نمودن بدهکاران مالياتی

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

نحوه ممنوع الخروج نمودن بدهکاران مالياتی

 

پـيـرو بـخـشنـامه شماره ۱۱۶۶۰/ ۲۰۰/ د  مورخ ۳۰/ ۴/ ۹۲ در خصوص ممنوع الخروج نمودن بدهکاران مالياتي، از آنجا که ممنوع الخروجي بدهکاران مالياتي از کشور، محروم کردن آنان از حقوق اجتماعي شان محسوب مي شود و چنين روالي در شرايط عادي برخلاف مصلحت و در تزاحم با اصول حکومت و مغاير اصل اساسي ضرورت اعتماد و احترام متقابل بين دولت و مردم است و با تأکيد بر اهميت ويژه بر آزادي هاي شخصي و حقوق اجتماعي افراد و لزوم استفاده از ساير ظرفيتها و ابزارهاي قانوني در وصول حقوق حقه دولت و بنا به اختيار حاصل از مقررات ماده ۲۰۲ قانون مالياتهاي مستقيم ، بدينوسيله مقرر مي دارد در خصوص ممنوع الخروجی مؤديان دارای بدهي مالياتی قطعي شده (اعم از اشخاص حقيقی و يا مديران اشخاص حقوقي حسب مقررات مربوط) به شرح زير اقدام شود:

۱ . ضمن استفاده از کليه ظرفيت ها، ابزارها و اختيارات قانوني نسبت به شناسايي اموال، مطالبات و ساير دارايي هاي مؤدي اقدام گردد.

۲ . براي شناسايي دارايي ها و نشاني واقعي مؤدياني که در نشاني قانوني اعلامي حضور ندارند، حسب مورد از مراجعي که مي توانند اطلاعات مذکور را داشته باشند، در اجراي مواد ۲۳۰ و ۲۳۱ اقدام نموده و سپس نسبت به ابلاغ اوراق مالياتي به هر دو محل، نشاني واقعي و قانوني اعلام شده اقدام نمايند. به عنوان مثال در خصوص نشاني از اداره ثبت شرکتها، ثبت احوال و يا اتاقهاي بازرگاني يا اصناف و امثالهم و در مورد اموال و دارايي ها از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، شرکت مخابرات، شرکت سپرده سرمايه گذاري مرکز اوراق بهادار و تسويه وجوه و … استعلام نمايند.

۳ . اقـدامات اجرايي به منظور وصول بدهي هاي مالياتي اينگونه مؤديان مي بايست از طريق توقيف و برداشت از حسابهاي بانکي مؤدي، وصول مطالبات مؤدي نزد اشخاص ثالث، فروش و حراج اموال توقيف شده و ساير ابزارهاي مشابه صورت پذيرد.

۴ . چنانچه استفاده از ابزارهاي قانوني و راهکارهاي اجرايي منجر به وصول ماليات نگرديد، نسبت به ممنوع الخروجي بدهکاران مالياتي بر اساس مبالغ بدهي مالياتي تعيين شده در بخشنامه شماره ۲۴۲۴۶/ ۲۰۰ مورخ ۲۸/ ۱۲/ ۹۲ اقدام گردد.

۵ . در راستاي بخشنامه هاي صادره، ضروري است ادارات يا واحدهاي وصول و اجراء قبل از پيشنهاد ممنوع الخروج نمودن اشخاص، ضمن ابلاغ”اخطار قبل از ممنوع الخروجي” و انقضاي مهلت يک ماه از تاريخ ابلاغ نسبت به ممنوع الخروج نمودن مؤدي اقدام نمايند.

۶ . پس از ممنوع الخروج شدن مؤدي داراي بدهي مالياتي توسط مراجع ذي صلاح، مي بايست مراتب توسط اداره امور مالياتي مربوط به مؤدي مالياتي نيز اعلام گردد.

 

مجدداً تأکيد مي نمايد، چنانچه نشاني هاي متفاوتي از مؤدي در دست باشد موارد بندهاي ۵ و ۶ به کليه نشاني هاي مذکور ابلاغ شود.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

انجمن‌‏های حسابداری هفت دست، بالندگی و ارتقا هیچی

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 5 اردیبهشت 1403