..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ تصویبنامه۳۳۲۱۹ت۲۷۲۶۰‌ه‍ مورخ ۸۱/۷/۱۰(آیین‌نامه اجرایی ماده۱۳۴اصلاحی قانون مالیاتهای مستقیم)

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

تصویبنامه۳۳۲۱۹ت۲۷۲۶۰‌ه‍ مورخ ۸۱/۷/۱۰(آیین‌نامه اجرایی ماده۱۳۴اصلاحی قانون مالیاتهای مستقیم)

‌هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۸۱٫۷٫۳ بنا به پیشنهاد شماره ۳۷۳۱۶ مورخ ۱۳۸۱٫۶٫۳۱ وزارت‌امور اقتصادی و دارایی و به استناد ماده ۱۳۴اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم – مصوب ۱۳۸۰-،‌آیین‌نامه اجرایی ماده یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود:

‌آیین‌نامه اجرایی ماده (۱۳۴) اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم – مصوب ۱۳۸۰

ماده ۱– ‌درآمد مدارس ابتدایی، راهنمایی، متوسطه، فنی و حرفه‌ای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی‌غیرانتفاعی حاصل از تعلیم و تربیت شامل کلیه درآمدهای مرتبط با تعلیم و تربیت طبق مجوز صادر شده از‌وزارتخانه ذی ربط می‌باشد.
تبصره ۱ درآمد حاصل از فعالیت اقتصادی و غیرمرتبط با موضوع تعلیم و تربیت طبق مقررات مربوط‌و سایر فعالیت‌های خارج از شمول مجوز مذکور مشمول مالیات می‌باشد.

تبصره ۲درآمدهای حاصل از برگزاری فعالیتهای فرهنگی و سمینارها یا دوره‌های آموزشی این گونه‌مؤسسات نیز مرتبط با فعالیت تعلیم و تربیت محسوب می‌شود و از پرداخت مالیات معاف می‌باشد

ماده ۲– ‌درآمد مؤسسات نگهداری معلولان ذهنی و حرکتی دارای پروانه فعالیت از مراجع ذی‌ربط،‌بابت نگهداری معلولان ذهنی و حرکتی از مالیات معاف است.
‌هرگونه درآمد دیگر حاصل از فعالیت‌های مغایر با پروانه فعالیت طبق مقررات مربوط مشمول مالیات‌خواهد بود.

ماده ۳ درآمد باشگاه‌ها و مؤسسات ورزشی دارای مجوز از سازمان تربیت بدنی حاصل از فعالیت‌های‌منحصرا ورزشی از پرداخت مالیات معاف است.
‌منظور از فعالیت‌های ورزشی، آن نوع فعالیت و رشته ورزشی است که براساس مجوز مرجع ذی ربط‌تعیین می‌شود و توسط باشگاه‌ها و مؤسسات ورزشی انجام می‌پذیرد.
‌تبصره‌درآمد حاصل از فعالیت‌های اقتصادی و سایر فعالیت‌ها یا رشته‌های ورزشی فاقد مجوز و‌همچنین درآمد حاصل از تبلیغات، فروش دارایی‌ها، کمک‌ها و هدایای دریافتی مشمول پرداخت مالیات‌خواهد بود.

.
‌محمدرضا عارف – معاون اول رییس‌جمهور

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

حسابداری، اختياري!!!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 30 فروردین 1403