..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ توصیه های بزرگترین سرمایه گذار قرن بیستم به مردم برای سرمایه گذاری

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

توصیه های بزرگترین سرمایه گذار قرن بیستم به مردم برای سرمایه گذاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یک سال پیش و کمی بیشتر،اگر فردی قصد داشت بخشی از سرمایه نقدی اش را سرمایه گذاری کند با انتخاب چندان دشواری مواجه نبود. بازار ارز و طلا به اندازه کافی برای سرمایه گذاری جذاب به نظر می‏رسید و تبدیل نقدینگی به دلار و سکه باعث می‏شد که حداقل از قدرت خرید پول کاسته نشود اما اکنون و با شروع سال 93 شرایط کاملا تغییر کرده است. دلار نسبت به سال گذشته جذابیتش را از دست داده، هر چند که در روزهای اخیر روندی صعودی به خود گرفته است. سرمایه گذاری در بازار طلا نیز شرایط نسبتا یکسانی دارد، ماه های آخر سال گذشته بهای سکه کاهش بسیاری یافت تا جایی که بسیاری تصمیم به فروش سکه گرفتند و اما پس از آن هرچه به روزهای پایان سکه نزدیک تر می شد، بهای سکه دوباره بالا می‏رفت. علاوه بر عوامل داخلی، مسایل بین المللی نیز بر بازار طلای جهانی و در نتیجه سکه تاثیرگذارند و به همین خاطر به سختی می‏توان گفت که در آینده ای نزدیک خرید طلا سودآور خواهد بود یا خیر. انتظارها برای رونق گرفتن بازار مسکن نیز بیش از حد طولانی شده و این پرسش را مطرح کرده که آیا اصلا قرار است رونقی در این بخش مشاهده شود یا خیر. عملکرد بازار بورس طی ماه های اخیر نیز ناامید کننده تر از آن بوده که بتوان به سرمایه گذاری در آن دل بست.  اما در چنین شرایطی بهترین توصیه برای فردی که قصد سرمایه گذاری دارد چیست؟ پاسخ روشنی برای این پرسش وجود ندارد، به خصوص که به نظر می‏رسد سرمایه گذاران باید خود را برای فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها نیز آماده کنند. با همه این ها، توصیه های سرمایه گذاری وارن بافت (Warren Buffet) که یکی از موفق ترین سرمایه گذاران تاریخ جهان محسوب می‏شود و بزرگترین سرمایه گذار قرن بیستم لقب گرفته شاید بتواند به شما برای برگزیدن شیوه درستی از سرمایه گذاری کمک کند:

1- ساده سازی کنید.

عواملی که بر سرمایه گذاری شما تاثیرگذارند بسیار گسترده تر از آن هستند که بتوانید همه آن ها را در نظر بگیرید. توجه به بسیاری از این عوامل نیز در واقع وقت گیر و غیرمفید خواهد بود. به جای این ها سعی کنید چند عامل اصلی تاثیرگذار بر بازاری که در آن سرمایه گذاری کرده اید را شناسایی کنید و با تمرکز بر همان عوامل اصلی، روندهای کوتاه مدت و بلند مدت بازارها را شناسایی کنید.

2- به زمین بازی توجه کنید.

سرمایه گذاران را می‏توان به دو گروه تقسیم کرد: سرمایه گذارانی که توجه آن ها معطوف به تابلوی نتایج (اسکوربورد) است و سرمایه گذارانی که بر روی زمین بازی تمرکز کرده اند. گروه نخست به طور دقیق می‏دانند که تاکنون چه اتفاقی رخ داده اما گروه دوم تقریبا می‏توانند حدس بزنند که در ادامه چه اتفاقی رخ خواهد داد. اگر قصد دارید تصمیمات شما در سرمایه گذاری با سودآوری همراه باشد، بهتر است مانند گروه دوم بر زمین بازی تمرکز کنید.

3- پیش بینی های رسانه ای را خیلی جدی نگیرید.

رسانه ها پر است از تحلیل هایی در مورد اینکه بازارها در آینده به کدام سو می‏روند. هرچند که مرور این رسانه ها بی فایده نیست اما آن ها را مبنای تصمیم گیری های خود قرار ندهید.

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

براي يك ناحسابرس، در جامعه رو نمي‌‏بندن!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 9 فروردین 1403