..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ جزییات وام های برقی دولت به مردم

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

خبرگزاری مهر: هوشنگ فلاحتیان در گفتگویی در تشریح برنامه‌های جدید دولت تدبیر و امید به منظور افزایش ظرفیت تولید برق پاک و انرژی‌های تجدید پذیر در کشور، گفت: در شرایط فعلی برای تولید یک کیلووات ساعت از سوخت فسیلی باید 700 تومان هزینه شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با تاکید بر اینکه هم اکنون قیمت تمام شده تولید انتقال و توزیع هر کیلووات برق حدود 700 تومان است که آن را کمتر از 50 تومان به ازای هر کیلووات ساعت می فروشیم، تصریح کرد: این در حالی است که هزینه تولید هر کیلووات ساعت برق تجدید پذیر بادی و خورشیدی در کشور حدود 444 تومان است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه به منظور توسعه نیروگاه‌های تولید برق پاک و به ویژه برق خورشیدی ایران به فنآوری طراحی و تولید سلول‌های خورشیدی و تجهیزات الکتریکی دست یافته است، اظهار داشت: علاوه بر این طراحی و ساخت توربین های 2.5 مگاواتی توسط سازندگان داخلی آغاز شده است.

وی با اشاره به راه اندازی یک مزرعه جدید برق بادی در قزوین، بیان کرد: تا یک ماه آینده در منطقه کهک قزوین 8 توربین 2.5 مگاواتی در مجموع به ظرفیت 20 مگاوات راه اندازی می‌شود که تا کنون 4 دستگاه از آن نصب شده و 10 مگاوات تولید برق می کند.

معاون وزیر نیرو همچنین با تاکید بر اینکه در حوزه توربین‌های بادی خانگی مقیاس کوچک چند دانشگاه کشور فعال شدند و موفق شدیم توربین های 3، 5 و 10 کیلوواتی را در داخل کشور طراحی و تولید شود، تبیین کرد: از سال گذشته در تعدادی از مدارس و مساجد  روستاهایی که با شبکه های برق سراسری فاصله دارند سلول خورشیدی نصب و برق مورد نیاز این گونه اماکن از طریق سلول خورشیدی تامین شده است.

فلاحتیان همچنین در تشریح سیاست جدید ارائه تسهیلات به واحدهای مسکونی برای نصب و راه اندازی نیروگاه برق خورشیدی، توضیح داد: وزارت نیرو آمادگی دارد حدود 45 میلیون ریال به ازای هر کیلووات ساعت قدرت نصب شده نیروگاه خورشیدی، تسهیلات بلاعوض به مردم پرداخت کند.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه در حال حاضر 2 هزار و 900 ساعت تابش خورشید در سطح کشور وجود دارد، افزود: همزمان با توسعه تولید برق خورشیدی اخیرا اطلس بادی کشور هم تدوین شده و در برخی از مناطق همچون خواف خراسان پتانسیل بیش از 50 درصدی برای تولید برق بادی وجود دارد که دو برابر استاندارد جهانی است.

وی با بیان اینکه در ایران ظرفیت تولید بیش از 100 هزار مگاوات نیروگاه بادی و خورشیدی وجود دارد، گفت: اما هم اکنون تنها حدود 220 مگاوات نیروگاه خورشیدی و بادی در کشور نصب و راه اندازی شده است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

آسوده كسيه كه موسسه نداره/ از کنترل کیفیش خبر نداره!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 31 فروردین 1403