..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ خريد و فروش در صرافي ها فاكتوری شد

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

خريد و فروش در صرافي ها فاكتوری شد

به گزارش بینا، بازرسان بانک مرکزی از سلامت خرید و فروش اطمینان می‌یابند و میزان تقریبی ارز جابه‌جا شده قابل آمارگیری است. صرافان نیز برای مبالغ کلان گردش حساب‌های خود اسناد و مدارک قابل استناد خواهند داشت و از برخی اتهام‌های احتمالی و عواقب کیفری آن در امان خواهند ماند.
به هر روی بازار دیروز رویه‌ای آرام داشت و خرید و فروش ارز با قیمت تابلو صرافی‌ها ادامه یافت. برخی از مردم البته همچنان در پشت ویترین صرافی‌ها به دقت قیمت‌ها را رصد می‌کردند. جایی که نوسان چندانی در بازار وجود ندارد و البته افت قیمت‌ها چشم‌انداز آتی بازار را پر کرده و انگیزه‌ها را برای خداحافظی از این بازار پر رنگ تر می‌سازد.
در این روزهای پایانی سال ۹۱ نشانه یا تمایلی برای جهش‌های سابق قیمتی دیده نمی‌شود. به گفته یکی از صرافان، از حواله‌های دانشجویی نیز که تا پیش از این مرتب و پیوسته به آنها ارجاع می‌شد خبری نیست. میزان حواله‌های ارزی نیز به دلیل تامین برخی اقلام ایام عید تاکنون، به مراتب کمتر شده و بیشتر در این روزها خرید و فروش نقدی ارز، صرافان را سرگرم ساخته است.
تلاش مرکز مبادلات ارزی برای در برگرفتن عمده نیازهای تجاری (اگرچه با تاخیر) موجب شده تا کمتر تاجری برای خرید کالاهای خارجی، دلار مبادله‌ای ۲۵۰۰ تومانی را به دلار ۳۵۰۰تومانی ترجیح ندهد. فارغ از این شرایط، خوش‌بيني به نتایج مثبت «آلماتی ۲» نیز بر روند کاهشی قیمت‌ها تاثیر ویژه‌ای داشته است.
در این روزها ثبت نام برای سکه با تحویل
۶ ماهه ادامه دارد. قیمت سکه تمام بهار آزادی يك ميليون و ۲۰۰ هزار تومان معین شده که نسبت به هفته اول این دوره ثبت نام، ۵۰ هزار تومان ارزان تر است. گفته می‌شود بیشتر کسانی که در هفته اول ثبت نام کرده اند ، در این روزها وجه پرداختی خود را پس می‌گیرند و دوباره با ۵۰ هزار تومان ارزان تر به نام بستگان خود ثبت‌نام می‌کنند.
قیمت‌های داخلی
دیروز قیمت دلار آمریکا با نرخ ۳۵۲۰ تومان باز شد و در ادامه تا ساعت ۱۵ به ۳۴۷۰ تومان روي تابلوی صرافی‌ها افت کرد.۵۰ تومان کاهش قیمت دلار خود خبر مهمی در روز گذشته بود.
قیمت هر سکه تمام بهار آزادی نیز بین ۱میلیون و ۳۹۵ هزار تومان و ۱۰ هزار تومان زیر این سطح در نوسان بود. نیم سکه در برخی نقاط ۷۳۰ هزار تومان و در برخی نقاط ۷۲۰ هزار تومان نیز فروخته شد. قیمت ربع سکه نیز بالاخره از برج عاج خود فرود آمد تا ۴۲۳ هزار تومان بر برخی تابلوها دیده شد. عده‌ای نیز قیمت آن را ۴۳۰ و ۴۳۵ هزار تومان هم درج کرده بودند.
افزایش بهای طلا در بازارهای جهانی
بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی برای تحویل فوری دیروز با جهش از سطح ۱۵۸۰ دلار با ۱۴ دلار افزایش تا ۱۵۹۴ دلار بالا رفت. افزایش خریدهای فیزیکی توسط سرمایه داران چینی دلیل جهش قیمت طلا عنوان شده است. محاسبات برخی از کارشناسان نشان می‌دهد که در دو ماه اول سال‌جاری میلادی متوسط خریدهای روزانه در بازار طلای شانگهای ۲۴ درصد افزایش یافته است. یکی از معامله‌گران بازار طلای چین بر این عقیده است که جهش قیمت طلا تنها به افزایش تقاضای فیزیکی طلا در این کشور مربوط می‌شود. در عین حال به نقل از این فرد گفته شده اگر تقاضای فیزیکی برای طلا در چین تضعیف شود و تنها به داده‌های اقتصادی آمریکا بسنده شود، تقویت ارزش دلار ممکن است قیمت طلا را تا ۱۵۰۰ دلار نیز پایین بکشد.
در عین حال برخی خبرهای دیگر در خصوص فروش طلا توسط سرمایه‌گذاران دلیل کاهش قیمت عنوان شده است. بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها فروش ۲/۱۰۶ تن طلا در ماه فوریه به ارزش ۴/۵ میلیارد دلار در صندوق‌های معاملاتی با پشتوانه طلا که بالاترین حد آنها از زمان تاسیس شان در سال ۲۰۰۳ بوده، نشان از تحرک تازه‌ای در این بازار می‌دهد. گفته می‌شود که جورج سوروس میلیاردر معروف، سهام خود در بزرگ‌ترین این صندوق‌ها را تا سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۳ به ۵۵ درصد کاهش می‌دهد.
همچنین در حالی که انتشار آمار بیکاری در آمریکا تا سطح ۷/۷ درصد انتظار برای افت بیشتر طلا را بالا برده بود، فدرال رزرو همچنان راضی به این میزان نیست و تا پایین آمدن نرخ بیکاری به ۵/۶ درصد سایه اعمال محرک‌های اقتصادی را بر سر بازار نگاه خواهد داشت که در این صورت ، پتانسیلی برای بالابردن قیمت طلا به حساب می‌آید.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

انجمن‌‏های حسابداری هفت دست، بالندگی و ارتقا هیچی

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 7 اردیبهشت 1403